hvad er en kort plotter

hejza

hvad er en kort plotter...... har fået tilbudt en kortplotter......????

kan den det samme som en Gps'er ???

mvh ertmann
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Umiddelbart JA, hvis ellers der følger en GPS antenne med i tilbuddet. Endvidere må du vel sikre, at der er de kort med, som du ønsker at besejle. Nu er jeg ikke ekspert, så jeg ville under alle omstændigheder søge lidt information på de hjemmesider som beskriver modellen, og så ville jeg sikre mig, at kortene kan opdateres.

Gerhard

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Citat fra Hr.Ertmann

hejza

hvad er en kort plotter...... har fået tilbudt en kortplotter......????

kan den det samme som en Gps'er ???

mvh ertmann
.

hej Ertmann.
Det er et digitalt søkort, hvorpå din båds position kan ses, kort fortalt, altså en udvikling af en GPS, som indgår i systemet. De fås ganske små, mobiltelefon størrelse. Men der kræves jo en skærm til aflæsning.rolleyes så en vis størrelse er nok en fordel.
waypoints mm. kan også vises. Hvis du slutter en rorpilot til, kan du indtaste en rute, blive hjemme, og la' båden sejle en tur.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
så fik jeg en kort plotter..... er der nogen der ved noget on denne type måske en manuel

mvh ertmann
Tja- jeg har stadig ikke forstand, men lidt søgning gav: Den er fra 99, service udgået, men kort supporteres stadig af C-map, og der kan købes en instruktionsvideo til den til ca. 25$.
Så held og lykke med den - der ser jo OK ud - mens stilheden formentlig breder sig *S*
Gerhard

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Annonce
Hej . Da det er en ældre model, som er langsomt opdaterende, skal du passe på med høj fart i snævre farvande, det er tvivlsomt , at den kan følge med.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Elektronik er meget godt så længe det virker efter hensigten, forstil dig nu at du sejler i et meget vanskeligt farvand og elektronikken så bare går død. Hvad har du så ?
Jeg har haft båd i mange år og har lært, at sejler du i ukendte farvande, så sørg for at have læst søkortet grundigt hav et ordentligt kompas, et pejle kompas og et ordentligt kronometer. så kan du sejle alle steder uden al den elektronik der blot gør medmenesket mere streeset.
Jeg syntes også det netop er en af de ting der høre med til en god sejlads, at planlægge og have orden på navigationen inden man slipper fortøjningen. Det er en del af sejlerlivet at der også er overraskelser med, at længere ture nogen gange må ændres lidt på grund af vejr og vind.
Hvormange af jer herinde har prøvet at ligge i Østersøen i havblik i 12 timer, så lære man at slappe fuldstændig af ( hvorfor jeg ikke bare startede motoren, fordi jeg ingen havde !)

V.h. Håndværkeren
Hm... og heller ingen årer - mente stadig der fandtes galajslaver i "din" tid. ----
Men selvfølgelig har "i gamle" da ret i, at et papirkort er sagen - hvis alt andet svigter.
Men det var bare ikke lige det som var spørgsmålet. Så hvis ikke du lidt positivt svarer på trådene omdøber jeg dig sgu. til "maxi"
(Tror jeg drikker en 47 i stedet)
Gerhard

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Hej Gerhard.
Jeg skal forsøge, men mit indlæg var ment som drilleri !
Øh hvad betyder MAXI i din termonologi ?

V.h. Håndværkeren
Fint nok - bare lidt trælst, at hver gang man ser dit nick er det noget bagstræberisk, så jeg blev lidt sur på "alles" vegne - vel mest mine egne. Du har sgu så meget godt at bidrage med - men lærer nok din humor en dag *SS*.
Maxi er de klovne, som tror at lave MC handler om at hakke - bore - plane - sætte et go-cart sæde (undrer mig lidt over, at de ikke har spurgt til en turbo endnu) på deres Puch - og så undre sig over, at når den har været mishandlet - ja så kan den ikke køre - med andre ord, ramme "lidt" ved siden af forum og trådes reelle indhold.
Med 3 fingre i vejret efter flere 47'
Gerhard

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis