Fjernvarme??

Jeg har lige købt en lejlighed hvor der er lidt problemer med varmen... der er fjernvarme i huset og det er delt op i to lejligheder så vi er fælles om varmen... Problemet er at udgangs temperaturen er op til 80 grader.. kan dette skyldes at termostaterne ikke virker, eller er det fordi at nogle af radiatorene ikke er store nok????? nogen der ved noget om det???
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske det var en ide at lade fjernvarme værket selv komme og tjekke din indstalation, det lyder lidt mystisk at du har en udgangs temperatur på 80 grader, hvad er så indgangs temperaturen.

V.h. Håndværkeren
Da jeg flyttede ind den 1 feb, blev der aflæst de forskellige målere... 5 dage efter ringede underboen for at der skulle være låst op i lejligheden dagen efter for der kom en vvs-mand og kiggede på det... De havde så fået en ekstra regning på 213.000 på et år.... fra 1 jan til 1feb var der blevet brugt 900 m3 så det har kørt lige igennem.....
Der er blevet lavet noget om af en vvs-mand men han sagde at vi lige skulle holde øje med det, og det viser sig så at når 2 bestemte radiatorer bliver tændt sendes der 80 grader varmt retur vand tilbage....
Citat fra Håndværkeren

Måske det var en ide at lade fjernvarme værket selv komme og tjekke din indstalation, det lyder lidt mystisk at du har en udgangs temperatur på 80 grader, hvad er så indgangs temperaturen.

V.h. Håndværkeren


Hej Håndværker!
I det område hvor jeg bor, er fremløbstemperaturen 115 - 120 grader C, da det er et affaldsforbrændingsanlæg der leverer varmen og ikke et såkaldt barmarksværk der kører med lunktent vand på ca. 60 - 70 grader C. Returtemperaturen er yderst på ledningsnettet ca. 70 - 75 grader, omkring 4 Km. fra værket.

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Annonce
Indgangs temperatuer er ca 90 grader og har fået at vide at returen gerne skulle ligge mellem 20-40 grader
Jeg kom til at tænke på om du havde nilventiler på dine radiatorer, det er en ventil der hindre vandet i at løbe for stærkt igennem. Noget kunne tyde på at du ikke har det, eller at de er for åbne. Der må da også være noget galt med dine thermostater, for dine radiatore må da være så varme at du ikke kan røre ved dem, det kan også være thermostaten i din varmtvands beholder eller varme veksler det er galt med.
213000,00 Kr. på en måned det er helt godt klaret hvis huset er på 50.000 m2. kunne jeg forstå det, forhåbentlig skal de ikke betale det beløb.

V.h. Håndværkeren
Du kan spare mange penge ved at få en VVS ud hurtigt og ordne jeres anlæg!
Jeg har ikke fjernvarme så jeg distraheres ikke af fakta.

Mvh Thomas

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis