Puch maxi k problem

Hey lav-det-selv mænd/kvinder.

Jeg er en heldig ejer af en Puch Maxi K men med et sørgeligt problem.

Jeg tror der er hul i tanken, for burde en puch maxi ikke køre mere end 15km på en fuld tank(3,2L)

Jeg har ikke fundet noget huld i tanken, men tænker så, om det kan nå at fordampe mens jeg kører? Kan det eller skyldes noget andet, at jeg kun kan køre 15-20km på fuld tank?

mvh YBF
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja der kan være så meget, din slange imellem kaburator og tank skal være tæt, er det en af de gamle vinyl slanger så skift den ud med en gummi slange og få sat spændebånd på.
Din svømmer i kaburatoren sidder fast så benzinen bare løber ud af overløbet.
Og din tank kan godt være utæt et sted, en nem måde at kontrolere det på er ved at tømme den , lukke ventilen tørre påfyldnings studsen godt ren , sæt så munden ned mod studsen (du skal ikke gabe over den) men blæse i den som når man blæser trompet. Har du nogle rimeligt gode lunger kan du faktisk mærke om luften svinder i tanken, også selvom hullet er meget lille.

.h. Håndværkeren
Var det så ikke på tide at få den skildt ad og renset grundigt Kaburatoren altså !

Og til ham Jolle fyren, det er temlig uhøfligt at lægge sit spørgsmål ind i en andens tråd, men da i jo er "BØRN" kan man vel ikke forvente andet.
Hvornår har du sidst haft din benzin ventil pillet af tanken for at rense den ? der sidder faktisk et lille filter på benzinventilen oppe i tanken.


Håndværkeren
Jeg er ikke lige så klog på knallerter, så er lidt bange for at tage kaburatoren, topstykket og cylenderet af, for at rense de forskellige ting.

Er der noget jeg skal passe særlig på, når nu jeg skiller den ad?
Annonce
Hvorfor skulle du dog tage top og cylinder af, det har intet med sagen at gøre. Tag kaburatoren af og rens den det skulle enhver knægt i 8 års alderen kunne klare, det kunne de da jeg havde den alder. Det er finmekanik og skal behandles som sådan, men der er ikke noget der direkte kan ødelægges med mindre du bruger vold når du renser den og samler den.
Jeg er da heller ikke nogen ørn til det mekaniske på min MC. men har ad åre lært at skille og samle den så den altid kører godt.
Hvo intet vover, intet vinder ! er der et gammelt ordsprog der lyder.

V.h. Håndværkeren
Citat fra ybf

Hey lav-det-selv mænd/kvinder.

Jeg er en heldig ejer af en Puch Maxi K men med et sørgeligt problem.

Jeg tror der er hul i tanken, for burde en puch maxi ikke køre mere end 15km på en fuld tank(3,2L)

Jeg har ikke fundet noget huld i tanken, men tænker så, om det kan nå at fordampe mens jeg kører? Kan det eller skyldes noget andet, at jeg kun kan køre 15-20km på fuld tank?

mvh YBF

Jo, for en Maxi K burde snilt køre en 25-35 km på literen .
Hej PaDi1337.
Jeg kan se at du er helt ny her på LDS. og din besvarelse ligger lidt over målet det var i Februar måned spørgsmålet var oppe og vende.
Du kan se hvornår der sidst er skrevet i indlæget oppe i venstre hjørne af hvert indlæg.

V.h. Håndværkeren
Ja okey, tak (:

kan du hjælpe med mit problem?
den hedder:

Puch maxi k tændingsproblemer eller sådan noget (;
Citat fra PaDi1337

Ja okey, tak (:

kan du hjælpe med mit problem?
den hedder:

Puch maxi k tændingsproblemer eller sådan noget (;


Sikken noget pladder at skrive, sig mig hvor gammel er du ??
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis