Shunt utæt ved pumpen

Hejsa,

jeg har blot et opklarende spørgsmål. Kan en lille utæthed i pakningen ved pumpen til shunten gøre det sådan at trykket i fyret falder 1 bar på ca. 18 timer?

Det er små kontinuerlige dryp. Jeg har sat en spand under, men jeg synes ikke, at der ryger 8-12 liter vand ud, som jeg ca. fylder på fyret når trykket er faldet. De gange jeg har fyldt vand på fyret har jeg aflæst vandmåleren før og efter.

Ps. Jeg har en aftale med en af mine venner, som er vvs'er til at komme i weekenden til at se på det.

/Brian
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor meget tryk har du på anlægget, når det er fyldt?

mvh
Christian - handyman? alt er relativt!
Hej Brian!

Hvis du kan se hvor vandet kommer fra, så kan du købe noget 2-komponent (samme mærke som plastikpading) det kan tætne alle metaller uanset om der er tryk på eller emnet er vådt. Jeg har selv tætnet flere rør for år tilbage. Og de holder endnu.
hehe .. jeg tror nu nok at det VAR brian du ville svare ;-)

jeg var mere interesseret i om der måske var for meget tryk på anlægget og hvis det var et ældre anlæg, at der så kunne være skjulte utætheder

mvh
Christian - handyman? alt er relativt!
Annonce
Jubiiiii!

Hejsa, alle.

Trykket var ca. 2 bar og det faldt til under 1 bar på ca. 18 timer

Den gulvvarme var en sværd fødsel *s*. Nu holdes der tryk! Det var de små kontinuerlige dryp der var skyld i det hurtige fald i tryk.

Min VVS ven havde lavet en 24 timers trykprøvning på 4 bar inden vi støbte beton. Og, her holdt trykket. Han mente, at varmen måtte have udvidet paktningen ved pumpen?! Han splittede pumpen ad fra Shunten og satte det sammen igen. Med samme pakning. Andet skulle der ikke til...

Nu kører jeg med ca. 1,5 bar på anlæget.

Og, min trikker ven (elektriker) kom og monterede pumpestyringen.

Over all... Så har jeg det sgu' meget godt lige nu (o;

/Brian
fedt .. tillykke med det :-)

Vi har selv monteret hele vores anlæg, svigerfar er smed og ret ferm til rørføringer, så det er gået fint og serviceteknikeren på fyret syntes arbejdet var helt fint og efter bogen.

Vi lavede også gulvvarme i en ny tilbygning og brugte i den forbindelse mini-shunt. Hold da op hvor det også drillede os, dog var det mest luft i anlægget der bøvlede ;-)

mvh
Christian - handyman? alt er relativt!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis