Trukimpræneret træ indendørs?

Vi er ved at lave nyt badeværelse, og skal i gang med at sætte lofter op... Min svigerfar, som er arkitekt, siger at vi skal brug trykimprægneret træ, men i trælasten sagde de, at det måtte man ikke bruge indendøre fordi det ville være giftigt? Nu er jeg forvirret, er der nogen som ved hvad der er rigtigt i denne situation?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Alene lugten af det signalerer at det vist ikke er en god ide at bruge trykimprægneret inden døre.
Ellers skal jeg ikke "klåge" :-)
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

I den forbindelse bliver jeg lige nødt til at komme med et lille indspark.

Sad forleden og bladrede i "Gør Det Selv", det nyeste nummer vist nok. I en lille rubrik havde de kloge folk skrevet om trykimprægneret træ med en P1 og P5 mærkning. Disse to typer var uegnede til udendørs brug confused confused . Det må jo så være til indedørs brug eller hur ??.

Spøg til side, så er der ikke meget krudt i nutidens trykimprægnerede træ, men ellers skal jeg heller ikke kloge mig på om det er godt til et badeværelse.
Hvad slags loft snakker vi om her?? confused

Normalt ville jeg sige at hvis du overvejer at bruge trykimprægnerede træ til dit loft er det vel fordi du er bange for at træet bliver fugtigt ??!? Men hvis du laver din lofts konstruktion ordenligt så skulle din træ konstruktion aldrig blive fugtig overhovedet.... smile
Til Linholdt.
Der er vel ingen grund til at bruge trykimp. til et loft. Hvis det vil blive fugtigt er der noget rivegalt med udluftningen.
m.v.h.
esthers erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis