Komplet fjernelse af Adobe

Hej alle !

Jeg har overtaget en kammerats computer, da han havde købt ny, og er i den forbindelse gået i gang med at rydde ud i hvad han havde liggende. Så vidt så godt.....

Men så fandt jeg to versioner af Adobe Reader, og fandt hurtigt ud af, at jeg ikke kunne læse pdf-filer på nettet. Så tænkte jeg, fint, jeg fjerner dem begge og downloader den nyeste version.... Så begyndte problemerne.... Fjernelsen af det ene gik fint, men da turen kom til den anden, stoppede den midt i og spurgte efter filen "Adobe Reader 7.0 - Dansk.msi". Den ligger i mappen, men er åbenbart beskadiget.

Så nu har jeg en halv Adobe, kan ikke installere den nye, da den ikke kan fjerne den tidligere version, og kan ikke læse pdf-filer på nettet.

Har så hentet FoxIt reader, virker fint, men kan ikke læse filer på nettet, da computeren tror, at den skal bruge Adobe.

Håber der er hjælp at hente herinde....:p
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Kan du højreklikke på filen og side "åbens med "foxit""?
Ellers kan det være en god idé med brugte computere at genindlæse windows og starte forfra.

mvh Anders
Hej Anders !

Jo jeg kan sagtens åbne filerne med foxit, men det kræver, at jeg har dem på computeren, og det er ikke alle websteder der tillader at man henter pdf-filerne.

Har også tænkt på at formatere, og bare starte forfra, men havde håbet, at der var en nemmere løsning.....
Hej igen

Inden du griber til formatering kan du jo lige se om der kommer nogen er på siden med et bedre råd.

mvh Anders
haha, har masser af tid, skal bare have det lort ud, så venter gerne....hehe
Hej Sniffer,

Desværre, det hjalp ikke.... Andre gode forslag?
Det plejer ikke at være nødvendigt, at afinstallere inden opdatering til en ny - det har jeg ikke haft gjort.
Prøv om du kan installere den samme igen og derefter afinstallere den.
Jeg formoder du fjerner den i "Tilføj og fjern programmer"
I den jeg har (7,0) er der en "find og reparer" under hjælp - det kunne også være en mulighed.

Sniffer  
Hej Sniffer

Det er heller ikke mig, der beder den om at afinstallerer Adobe, den popper op med en besked om fejl under sletning af tidligere version, og stopper så der. Jeg kan ikke bruge tilføj/fjern, da den åbenbart er kommet så langt i sletningen, at installationsfilen er beskadiget. Funktionen "find og reparer" ville være kanon, hvis jeg bare kunne åbne Adobe.....

Så, andre forslag?
Hej alle !

Det lykkedes sgu at fjerne den. Fandt den version af Adobe Reader som jeg havde ca halvdelen af, på nettet, da jeg installerede den, var der ingen problemer... Så nu har jeg fået afinstalleret den og hentet den nyeste version, og det kører bare.

Men tak for de mange gode råd der kom her på siden.
Mvh David
Ja, det er en god ide, at geninstall. den samme og så fjerne.
For en anden gangs skyld....du er klar over, at der er et udvidet "Tilføj og fjern" på CC??

Sniffer  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis