Hvad sker der for dem.

Folk tanker benzin med 2% ethanol hos statoil.

Hvorfor tilsætter de så karbrator sprit bagefter, er det mig der har misforstået noget eller er det ren uvidehed.

Det er da spild af penge.....

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Peter.

Øh, er det ikke 5% der er iblandet ???

Hvis folk hælder sprit på også, vil mit gæt være at de enten har for mange penge eller bare gør som de plejer uden og spekulere videre over det.

Tja måske, vil de bare hæve oktantallet ???

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er jo nogen der er "kvinder" i en bil hele året rundt, selv mænd desværre...
Hvis du er vant til at køre på "benzinslatter" dannes der kondens i benzintanken, særligt i vinterhalvåret, så hvis du vil undgå rust i tanken med deraf følgende stoppede dyser, bør du køre med iblandet sprit. Benzin og vand kan ikke forenes, så her kommer spritten ind i billedet som "aktivator".

Mvh. Christian

Citat fra Kassereren

Hvis du er vant til at køre på "benzinslatter" dannes der kondens i benzintanken, særligt i vinterhalvåret, så hvis du vil undgå rust i tanken med deraf følgende stoppede dyser, bør du køre med iblandet sprit. Benzin og vand kan ikke forenes, så her kommer spritten ind i billedet som "aktivator".


hmm har langt de fleste nyere biler ikke plastiktank idag??
Annonce
@brunhøj - jo, det troede jeg også, indtil jeg læste om en Fiat, der efter 4 år havde tæret tank.....

Mvh.

Jan R.
Der dannes også kondens i en plastictank !!

V.h. Håndværkeren
ja men den ruster ikke,- og det her drejede sig vist om indsprøjtningsmotor contra kaburator mht når folk putter sprit i benzinen, og så blev den drejet over på tærring af tank contra ikke tærring af tank mht at putte sprit i.

mvh jan
Jeg har ladet mig fortælle at man ikke må hælde karburatorsprit på en bil med katalysator.
Hvordan kan ethanol så være OK??
mvh
ktm, der er meget glad for plasttanken på Mondeoen!! :-)

Med venlig hilsen
ktm

 

Mon ikke det har noget med blandnings forholdet at gøre, jeg méner 2 % er jo ligesom et stykke med slæbe sild. Men når personer der tanker hælder en liter sprit i en tank på 40-50 liter så er der jo nok mere end 2 % ialt.

V.h. Håndværkeren
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis