Mug i bilen...!?

Hejså, jeg har lige fået foræret en halvgammel opel kadet, som jeg så skal få til at køre. Den skal vidst bare lige ha ny starter, og nye bremser så skulle den være der.. MEN...
Bilen har stået på en P-plads i 3-4 måneder, og nu er der dannet mug i alt inventaret. Selve styretøjet og alle dele i plastik går jeg ud fra kan renses af med noget sprit eller klorin, men hvad med sikkerhedsselerne, sæderne og andre stofdele, kan de "reddes" og i så fald hvordan...!?

Mvh. Kenneth
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,
Med vand, sæbe og knofedt kommer du langt :-)
Men du kan også købe en special spray rens til indtræk i eks. en bilist butik eller farvehandel.
Med venlig hilsen
Vangsøe

Vangsoe
hej.

jeg var udsat for det samme i december. det er ikke så slemt når man først kommer igang.
først støvsuger du bilen MEGET, MEGET grundigt. på de hårde overflader bruger du et lille støvsuger hoved med børster. på sæder og andre bløde overflader bruger du et lille hoved eller røret. på den måde får du fjernet det meste af muggen.
istedet for en dyr specialrens kan du vaske både indtræk og instrumentbræt med rodanol. det dræber mug og fjerner lugt. det blandes op i vand ligesom sæbe, smøres på og tørres af igen.
jeg troede jeg skulle bruge hele dage til at redde min bil, men det var klaret på en eftermiddag.
hvis det er en støvsuger du bruger indendørs, så husk at skifte posen bagefter. svampesporer er meget små, de går gennem filtret på de fleste støvsugere. der er ingen grund til at inficere hele huset.
MVH jimmi

 

Hvis du har en varmeblæser, så sæt den ud i bilen et par dage med det ene vindue på klem. Det udtørrer svampesporerne, så de dør. Herefter en grunding støvsugning. Vaske med en Rodalon opløsning de steder hvor det ikke kan støvsuges væk. Sørg for at bilen bliver godt tør igen bagefter.

HUSK at smide støvsugerposen ud efter endt støvsugning. Svampesporer kan gå igennem og de er noget møg at få rundt i huset.

Mvh Jens Peter

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis