FDM attest

Jeg har lige et hurtigt spørgsmål..

Hvis jeg går ud og køber en brugt bil ved forhandler til fx 180.000.- og vi så aftaler bilen bliver leveret med fdm attest hvordan er jeg så stillet hvis fx trækakslen er skæv eller kraftigt rustangreb i vangre??

man kan jo sige at hvis han ikke vil gå med til det er det vel et tegn på han har noget at skjule - især hvis man tilbyder selv at betale testen...

Og man er vel ikke så godt stillet hvis man selv får lavet testen dagen efter - altså når bilen har forladt forretningen og har været ude og køre...?

Håber der er nogen der kan hjælpe...?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,
Du kan jo bare sige til sælgeren, at du vil have bilen leveret med en fejlfri FDM attest.
Med venlig hilsen
Vangsøe

Vangsoe
Hej Znapster

Du er jo allerede dækket godt ind juridisk set jf. købeloven. Der er f.eks ikke noget der hedder "købt som beset" eller "solgt som den er og forefindes" - det er kun noget brugtbilsforhandlere og andet godtfolk har opfundet for at forsøge at snige sig uden om. Og det er lige meget hvad du så har skrevet under på - den del af købeloven er ufravigelig (og kaldet beskyttelsespræceptiv)...

Tror ikke at en FDM attest stiller dig bedre ved en evt juridisk tvist ang mangler/fejl ved købet.

Attestens force er vel at du måske fanger fejlen inden du har købt bilen - så du slipper for at skulle igennem en evt retsag.

Mvh
Niels
Citat fra Niels Kau

Attestens force er vel at du måske fanger fejlen inden du har købt bilen - så du slipper for at skulle igennem en evt retsag.


Det er lige præcis det jeg mener - min brors bil havde en skæv trækaksel og da det fremgik af fdm attesten som sælger sørgede for så stod de med hele ansvaret...


Med andre ord - man er sikker på at få en bil der er iorden og at man er bedre stillet juridisk hvis der skulle være nogle fejl/ mangler...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis