Rep af betongulv i garage?

Jeg har et gammelt beton gulv og grav i min garage, 32m2. Det støver og smuldrer og ødelægger mit skrue-humør smile

Det skulle gerne pudses op og males her til sommer og jeg vil lige høre hvordan jeg bedst griber det an så det bliver nemmest og mest solidt, og billligt!

Jeg regner med at svejse en ramme til graven så jeg har noget at støbe op ad, og et godt fundament til lågen over den.

Hvad skal jeg bruge til at støbe oven på det gamle gulv så det kan holde til bil osv? Selvnivellerende beton? og skal det glittes bagefter, når jeg vil male med 2-3 lag gulvmaling med sand i?

Jeg tror ikke gulvet er isoleret. Kan jeg forvente revner så? Jeg er newbie i beton/støbning..

Hvad er bedst til at behandle grave med? Den er selvfølgelig fugtig og trænger også til at blive pudset op, men falder det ikke bare af igen hvis jeg bare pudser og maler? Er frostsikre klinker en løsning her? Så kunne jeg også øve mig inden jeg skal til at lave badeværelse.

Mvh Rasmus

biggrin
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen der har en ide til hvad man kan gøre i graven, så den bliver rar at være i? ;-)
Hejsa,

Det kommer alt sammen an på gulvets beskaffenhed og hvor meget, du gider lave....
En grav skal ventileres, eller bliver den klam/fugtig. Hvis der ikke står vand i bunden af den, så ville jeg give den en gang fugtstop, overstryge væggene med fliseklæb og evt. male dem efterfølgende.

Hvis gulvet smuldrer meget, ville jeg overveje at banke det op (for du får problemer med vedhæftningen af det nye beton) - prøv et sted, hvor det er smuldret i forvejen, at banke en mejsel igennem. Er det bare en 5-7 cm beton uden armering, er det nemt fjernet (been there, done that). Vælger du alligevel at støbe ovenpå, så husk at bruge betonbinder.

Er gulvet i rimelig stand, kan du få en flydespartel, der kan holde til truckkørsel mm. - men den løsning er formentlig dyrere end at støbe nyt.

Mvh.

Jan R.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for svaret Jan R.

jeg tror ikke det er nødvendigt at banke gulvet op. det virker solidt nok, mangler bare det øverste lag finish. Og at støbe nyt vil nok tage for meget tid og kræve mere arbejde da der jo er grav.

Truckkørsel er ikke nødtvendigt ;-) Der skal bare holde en bil.

Kan du anbefale en flydespartel der er okay til mit behov?

Betonbinder - er det det samme som primer? (har læst div andre indlæg hvor der anbefales at man primer først) Og er det produktafhængigt hvad der skal primes med?

Mvh Rasmus
hej,
ved ikke, om primer og binder er det samme. Kommer vel an på i hvilken sammenhæng.

Vil anbefale dig at tage kontakt til maxit eller sika vedr. spartelmassen - det er ret vigtigt, at materialerne kan arbejde sammen. Jeg ved blot, vi fik lagt noget på for 10-12 år siden, som trods en lagtykkelse på kun 10 mm kunne holde til truckkørsel - og så burde bilkørsel ikke være et problem wink

Mvh.

Jan R.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også