MP3 Konvertering fra CD til MP3 filer?

Hej med jer.

Så er den gal igen....

Junior har fået sig en MP3 afspiller, og har egentlig selv en på bilradioen... Men vi har ikke lige noget program til at konvertere musikken fra CD'en med musikken. Hvad er godt og mindre godt..

Hvor vil de kunne hentes ned på nettet??

Spørsmål 2

Jeg har også en Ipod Shuffle. Det er en ganske sød lille ting..
Og jeg har også kunnet finde ud af at konvertere musik fra CD'en til Ipod'en. Men hvordan gemmer jeg det lige et organiseret sted på min PC'er?
Kan jeg overførere MP3 filer direkte til en Ipod? eller er der her tale om en speciel filtype??

Indrømmet det er bestemt ikke noget jeg har check på... Så gerne et helt udpenslet svar...

På forhånd tak

MVH Njord
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Njord,

- hvis du anvender windows XP kan kan du bruge Windows Media Player, den er næsten selvforklarende.

Start Media Player op, klik "kopier fra cd" alle musiknummerne vises. Marker dem du ønsker at kopiere.

Hvis du er på nettet finder programmet selv titlerne på de forskellige numre (min pc er dog lidt underlig, jeg må først kopiere den første sang, stoppe køre klar til kopiering igen, før titlerne kommer ???)

Klik kopier fra CD og sangene bliver nu gemt på harddisken i bibliotektet Dokumenter/musik/(cd'en tittel eller lignende).

Tilslut kopieres de til din MP3 spiller.

>>Hilsen Lars cool
Hej Lars

Vil det sige at jeg gennem XP og WMP vil lagre musikfilerne som MP3 filer i et valt direktory? Og herfra kan exportere dem direkte på en alm MP3 afspiller??

Og kan jeg gøre det samme til min Ipod??

På forhånd tak ;-)

MVH Njord
Hvis du vil bruge mediaplayer til at lave mp3 filer skal du have et plugin som gør dette.
Ellers vil du bare lave wma filer.

Ellers kan du f.eks bruge dette program: http://www.pcworld.dk/download/35/1394

Ang ipod, der bruger man itunes til at overføre filer til sin ipod, og der kan du sagtens bruge mp3 filer.
Hey Njord.

Skal det gøres ordentligt, er en af de bedste rippere, om ikke den bedste, EAC (Exact Audio Copy). Den er meget præcis når den ripper, og kan enten komprimere eller pakke til flere forskellige formater (mp3, Ogg Vorbis, FLAC mm.).

Du finder EAC her http://www.exactaudiocopy.de/, og en vejledning i at installere og bruge det her http://users.pandora.be/satcp/eac-qs-en.htm.

Det er et større arbejde at rippe hele sin CD samling, så når du alligevel er i gang (og hvis du har diskplads nok), så overvej lige at gemme al din musik i det tabsfrie FLAC-format også. Så vil du ikke græmmes over den elendige mp3-kvalitet, når du en gang får fat i en afspiller der håndterer de tabsfrie formater wink. Sådanne stationære afspillere findes allerede, de første "portables" er også lige dukket frem, og lur mig om de ikke også snart fås til brug i bilen.

Med venlig hilsen
FlemmingB

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis