Gipslofter

Hvordan er det nu med dem. Er der love/krav der siger at man skal bruge 2 lag og skal de være af en speciel slags (en eller anden godkendelse).

Gerne link/henvisning etc.

Det er ifbm. bygning af nyt hus....

:-) Jens
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jens

Et lag er helt fint.

Det du skal tænke på i forbindelse med nybyggeri og gipslofter er lyd.
Har du højt til loftet og fx klinkegulv kan du nemt få nogle dårlige resonaser.. eller hvad man nu skal kalde det.
Jeg har selv loft til kip i stuen ( ca 5m ti lspidsen ) og trægulv. Det kan runge lidt i rummet. Men efter der er kommet et tæppe under sofabordet har det hjulpet en hel del. Rummet er nok ca 25 kvm, møbleret med nogle stole en sofa og en ret stor bogreol samt et tv og et skab. Uden møbler er der en hel del lydmæssige "udfordringer" Jeg er glad for at gulvet er i træ fremfor klinker, pga lyden.

Der findes plader til at dæmpe disse resonanser, det er plader med nogle spor ( mere kender jeg ikke til dem )

Check evt www.danogips.dk www.gyproc.dk

MVH Njord
Citat fra njord

Hej Jens

Et lag er helt fint.

Check evt www.danogips.dk www.gyproc.dk


http://gds.knaufdanogips.dk/products/boards/gypsum/index.html
nævner følgende:

Alle gipsplader med en tykkelse ≥ 9mm opfylder kravene til klasse 1 beklædning (K1 10 B-s1, d0), og gipspladerne kan således anvendes i alle typer af byggerier som beklædning på vægge og lofter.

Er klasse 1 et specielt krav til indendørs bygningsbeklædning ?

:-) Jens
Hej

Loftsbeklædning skal være en klasse 2 beklædning, som kan være en 13 mm gipsplade med max 40 mm luft bag.

Husk T-skinner i fritbærende samlinger, hvis det er en 1 lagsløsning i vælger.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis