Hvilke vinduer ?

hejsa

vil lige høre jeres meninger erfaringer om hvilke vinduer der er bedst til prisen ?

mahogni ? (87.000 kr)
fyrretræ ? (56.000 kr)
plastik ? (31.000kr)

jeg er selv lidt imod plastikvinduer, men da jeg så prisen på dem ændrede jeg lidt mening. kan bare ik ælige huske helt præcost hvad der er "galt" med dem udover jeg har hørt de falmer. der hvor jeg har fået tilbud fra er der dog falmegaranti på.

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velfac.

Mvh.
bodker

Jeg kunne ikke drømme om at bruge plastikvinduer. De ser bilige ud, og farven er ikke til at lave om på. Desuden forgår plastik med tiden.

Tag vinduer i træ, giv dem en go´ behandling med træbeskyttelse og en farve der holder solens stråler borte fra det rå træ.
Så tror jeg du bliver glad på længere sigt.

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

Velfac!

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Velfac 200 serien - giver masser af lys - har dog problemer med kondens i bunden ved meget lave temeraturer udenfor.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Ja jeg har også Velfac 200..

Men der er også mange andre andre fabrikater af træ/alu der er god.

Et godt malet træ vindue er også godt men kræver mere vedligehold.

Men der er jo mange andre faktorer du har glemt..

Hvordan er vinduet opbygget med hængsler osv ??
Er det med det udseende du kan lide ??
Hvilken type glas er der i vinduet??
Det betyder meget for det fremtidige energiforbrug om det er energiglas, oghusk at der er mange forskellige U værdier for energiglas.. Den laveste er den bedste.
Husk også at når der opgives en U værdi så er det kun for ruden, ikke for hele vinduet..

Venligst Njord

MVH Njord
Maghoni. Det er en fornøjelse at de aldrig binder, og så er vedligeholdelsen meget let - specielt, hvis du vælger dem i naturfarve.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Som jeg har nævnt for en anden spørger, fik min far sat plasticvinduer i en udlejningsejendom for vel 30 år siden. De er hvide og lige så pæne nu som dengang.

De har aldrig kostet 1 krone i vedligeholdelse og lejerne er meget tilfredse med dem.

De kan både vippes og åbnes almindeligt.

Så hvis det passer til huset, ville jeg ikke betænke mig, hvis de er lavet ordentligt.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
Jeg fortrækker også plastic vinduer da veligeholdelsen er minimal. Er de blevet grimme med årene, kan de højtryksspules, og de er som nye igen. Man skal bare huske at få dem i en farve man ikke for tryder senere. Veligeholdelsen over 25 år er vand, smørreolie. Knap så dyrt som træbeskyttelse hver 2 år.
Vi har snart afsluttet en renovering af vores hus og har derfor også skiftet vinduer .Rødbo hedder de. Det vi har gjort er at inden de blev sat i gav vi dem en ordentlig gang Gori tre gange.Det blev vi anbefalet af en malermester.Resultatet af vores behandling kender vi endnu ikke da vinduerne ikke er tre år gamle endnu ,men jeg tror det er en god løsning.Rødbo er forøvrigt Certificeret og er til at komme i nærheden af mht.økonomi!
Mvh.Leo

------------------
selvbyggeren

Ilde stedt er den som ikke ved.
Ringere endnu den som ikke ved hvor han skal spørge!
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også