Renovering af sommerhuse...!

Hej...!

Går og tænker på en lille sjov idé inde i mit hoved.

Jeg har tænkt mig at købe et sommerhus til næsten igen penge omkring 5-600.000kr og så selv sætte det i stand med alt hvad der skal til. Evt bygge lidt til mm.

Nu tænker jeg så. Hvis jeg nu køber et hus for 600.000,- og laver det i stand for 200.000,- og det skal kan blive solgt for omkring 1,2mil (dette er KUN et eks.). Så har jeg jo tjent omkring 400.000,- når alle matrielerne er blevet betalt.

Skal disse 400.000,- så beskattes eller kan jeg tjene dem kvit og frit når det så er solgt igen...?
Jeg har ikke tænkt mig at leve af det pt., men har tænkt mig det som en fritidsbeskæftigelse, udover mit normale job.

Men det kommer jo an på om banken går med til det, og om det skal beskattes, for vil jo gerne tjene nogle penge på det.

Mvh Popp confused
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan du godt gøre i hvertfald med det 1. og 2. hus.

hvis skat spørger, så skal du selvfølgelig ikke sige at du har gang i en forretning, men at du fortrød dit køb af sommerhus, og har købt et nyt(din nye investering)

Med helårshuse er det en forudsætning at du flytter ind, og bor der et stykke tid(dette kan være f.eks 14 dage), men i et sommerhus må du jo ikke flytte adresse, så der gælder denne regel formentlig ikke.

Mvh

Klaus
Hvis sommerhuset er til eget brug, vil et salg med fortjeneste, eller tab være skattefrit. Så lykkedes forretninge ikke, altså at du må sælge for mindre end du har givet og oftret på huset, samt mægler omkostning og advokalt osv... ja så er det heller intet skattefradrag.

I din underskrift fortæller du at du er tømrer..... Hvis det er som selvstændig tømrer kan der komme et tvivls aspekt ind fra skattevæsenet... altså en tvivl om det er en del af forretningen "tømrer firmaet" eller om det 100% er privatpersonen der står bag. Er du lønmodtager burde der ikke være de vile problemer... men hvis det drejer sig om flere huse om året tvivler jeg vildt på de vil godkende din "ide"...... Men en enkelt engang imellem.... Så er det OK for skattevæsenet, hvis altså det er med eget brug for øje du er gået igang... den ide du beskriver her skal nok "omformuleres" over for skatte væsenet...
Men mon ikke der kommer en betraktning fra en revisor eller måske en mægler om denne problematik...

MVH Njord
Citat fra njord

Hvis sommerhuset er til eget brug, vil et salg med fortjeneste, eller tab være skattefrit. Så lykkedes forretninge ikke, altså at du må sælge for mindre end du har givet og oftret på huset, samt mægler omkostning og advokalt osv... ja så er det heller intet skattefradrag.

I din underskrift fortæller du at du er tømrer..... Hvis det er som selvstændig tømrer kan der komme et tvivls aspekt ind fra skattevæsenet... altså en tvivl om det er en del af forretningen "tømrer firmaet" eller om det 100% er privatpersonen der står bag. Er du lønmodtager burde der ikke være de vile problemer... men hvis det drejer sig om flere huse om året tvivler jeg vildt på de vil godkende din "ide"...... Men en enkelt engang imellem.... Så er det OK for skattevæsenet, hvis altså det er med eget brug for øje du er gået igang... den ide du beskriver her skal nok "omformuleres" over for skatte væsenet...
Men mon ikke der kommer en betraktning fra en revisor eller måske en mægler om denne problematik...


Tak det var lige noget i den retning jeg havde brug for at høre/vide.
Jeg er tømrer, men har ikke mit eget firma. Jeg er ganske alm. lønmodtager som de fleste andre. Planen var at jeg måske skulle prøve med 1 hus i løbet af næsten år, hvis det så kommer til at gå godt, så vil jeg måske tage et mere. Kan jeg så finde ud af at tjene penge på det så ville jeg mega glad. For det er jo det der er planen.
Jeg har selv haft held til at købe 1 sommerhusgrund, og 2 sommerhuse på tvangsauktion, for derefter at sælge dem efterfølgende

Jeg har aldrig spurt SKAT, og jeg har aldrig hørt fra dem.

Hvis du vil være helt sikker så kan du få en forhåndsaftale(tror jeg nok det hedder) den koster hvist nok kr. 1000.

Mvh

Klaus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis