Vandex VS Kefa

hej...
jeg skal igang med at fugt sikre min kælder indefra og har i den forbindelse kigget på 2 produkter http://www.vandex.dk/ og http://www.kefainternational.dk/
er der nogen her i forumet som har nogle erfaringer med de 2 produkter
både positivt og negativt
Vh
Bjørnen

Bjørnen

Smil og vær glad.... husk det nu.....
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er altid at foretrække hvis vandet fjernes før det kommer ind i muren - en fugtsikring indefra vil altid resultere i en våd mur sad

Har du ikke mulighed for at grave dræn om huset istedet ?

Med venlig hilsen

Fladder
Fladder: Det kan jo også være et spørgsmål om at lave en foreløbig løsning. Jeg er også i gang med indvendig fugtsikring, men vil da bestemt også foretrække den udvendige på længere sigt. Men med de aktuelle håndværkerpriser, vil jeg ikke betale 2-2500 kroner pr løbende meter dræn rundt om mit hus (og jeg har besluttet mig for at dræn ikke er gør-det-selv arbejde for mit vedkommende). Så vil jeg godt vente et par år eller tre på at byggebranchen falder lidt til ro igen.

Bjørnen: Jeg har intet kendskab til Kefas produkter. Jeg ved at Vandex's produkter er meget anvendt, og det var den primære grund til mit valg af dem.

/Jan
Citat fra conqueror

Fladder: Det kan jo også være et spørgsmål om at lave en foreløbig løsning. Jeg er også i gang med indvendig fugtsikring, men vil da bestemt også foretrække den udvendige på længere sigt. Men med de aktuelle håndværkerpriser, vil jeg ikke betale 2-2500 kroner pr løbende meter dræn rundt om mit hus (og jeg har besluttet mig for at dræn ikke er gør-det-selv arbejde for mit vedkommende). Så vil jeg godt vente et par år eller tre på at byggebranchen falder lidt til ro igen.

Bjørnen: Jeg har intet kendskab til Kefas produkter. Jeg ved at Vandex's produkter er meget anvendt, og det var den primære grund til mit valg af dem.

/Jan


Jeg vil synes det ville være en skam og mildest talt spild af penge som jeg næsten er sikker på kun forværrer murværket - pt kan murværket jo komme af med fugten - det kan det ikke når du smører det skiværk på... Resultatet kunne meget nemt blive at vandet istedet søger opaf i huset til evt ydermure eller lign. hvor der er mulighed....

Ja det er dyrt at få håndværkere til at lave det men hvis du selv står for udgravningen så er der jo penge at spare der og så kompliceret er det altså heller ikke...wink

Jeg er sikker på at uanset hvad så vil den rigtige løsning første gang kunne tjene sig selv hjem...
Jeg er på ingen måde uenig - jeg vil også foretrække den rigtige løsning i første omgang, men p.t. har jeg andet at bruge 100k til :-)

Blot tanken om at skulle blotlægge soklen af mit hus giver mig mareridt om et hus der giver op og synker i grus...

Nu er der jo så også i høj grad forskel på fugt i kælderen. Mit hører bestemt til i den letteste ende af skalaen, hvor det primært er nogle hjørner der er udsat for lidt saltudtræk og afskalning. Hvis der derimod var tale om voldsommere tilfælde, ville jeg nok ikke have anvendt denne fremgangsmåde.

/Jan
Citat fra conqueror

Jeg er på ingen måde uenig - jeg vil også foretrække den rigtige løsning i første omgang, men p.t. har jeg andet at bruge 100k til :-)

Blot tanken om at skulle blotlægge soklen af mit hus giver mig mareridt om et hus der giver op og synker i grus...

Nu er der jo så også i høj grad forskel på fugt i kælderen. Mit hører bestemt til i den letteste ende af skalaen, hvor det primært er nogle hjørner der er udsat for lidt saltudtræk og afskalning. Hvis der derimod var tale om voldsommere tilfælde, ville jeg nok ikke have anvendt denne fremgangsmåde.

/Jan


Det behøver jo heller ikke koste 100 kilo... Det der koster er grave arbejdet og den arbejdskraft må kunne skaffes gennem familie og venner...

resten kan gøre så simpelt som det her...

http://www.ef1386.dk/projekter/ERFA/Platon_montering.pdf
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis