betongulv - overfladebehandling..

hej...
endelig fik vi støbt vores gulv i værkstedet.. men men.. hva nu.. jeg troede at der skulle nogle klinker på jeg alligevel havde liggende, men jeg kan se at hvis jeg ligger dem får vi en risiko for at få en skøjtebane.. lidt savsmuld og jeg tror de bliver glatte..
nogle der har nogle foreslag til hvad vi lige gør for at give gulvet en overfladebehandling som kan holde til et værksted - ja ja ikke det helt vilde.. bare lige til at lave det mest nødvendige i.. med en sav og små reprationer.. der er kun ståbt af en gang.. men et eller andet som er til at holde og ikke koster en bondegård og ligge.. påfører..
på det gamle gulv var det som om at jeg fejede betonen med op og det vil jeg gerne undgå..
mvh.
Dorthe
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I bagklogskabens ulideligt klare lys - det ville nok havde været det billigste hvis du havde glittet gulvet mens det stadig var "levende"

Har du mulighed for at der kommer mere beton på (pudslag)

Med venlig hilsen

Fladder
øh.. ja.. det blev støbt i søndags og er ikke helt tørt endnu tror jeg... mener du at jeg bare ska ligge et slidlag.. eller hva det nu hedder.. og så.. tja.. jeg har ikke rigtig nogle ideer.. male det måske.. eller er det nok med det RÅ lag.. er det noget der kan holde..
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg har nu i 10+ år haft malet gulv i mit værksted og prøver nu af finde penge og ikke mindst energi til at lægge fliser.
Jeg roder meget med mine gamle biler og malet gulv holder ikke og bliver også glat, hvis man spilder olie. Ligelede kan man også glide i savmuld på et malet gulv.
Det kostede mig så mange penge og besvær at male gulvet, da det var nystøbt, at jeg lige så godt kunne have lagt fliser dengang. ØV!

Med venlig hilsen
ktm

 

En gang god Epoxy-primer, evt. en filler til opfyldning af små ujævnheder og så to gange epoxy-topcoat

Er man nærvøs for at det bliver for glat kan der strøes ovntørret kvartssand på imellem første og andet lag topcoat (det kan dog gøre gulvet vanskeligt at feje/vaske - hvilket så igen kan modvirkes ved at lægge kvartsen imellem primer og topcoat)

Og jo...... det er en dyr løsning - men holder på professionelle værksteder med hårdt slid

Med venlig hilsen

Fladder
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også