facadeisolering

Vi er ved at købe et gammelt hus, som ikke er for godt isoleret.
Er der nogen der har erfaring med facadeisolering, da det lyder som en meget nemmere løsning. Hvad koster sådan noget og er det noget man som gør det selv kan finde ud af/ må udføre?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er ikke en ting du selv må gøre, men ikke det med sagt du ikke kan.
Det er en hård iso bat 8,5 du lægger på huset derefter grund pus og derefter påføre du en farvet pus, det er kanon og hjælper en hel del men der er et par minuser ved det.

1 du kan ikke male huset bagefter du skal bruge farvet pus

2 det koster en krig at få lave ( koste ca 180000) for 260 m3 hus

Har du set på om måske du kunne fa hulmurs iso blæst ind ?? det koster ca 15k for 180m3 og det hjælper også rigtigt godt


Håber dette kan hjålpe dig lidt på din vej
Jeg har selv foretaget facade isolering på mit hus. Der var ingen hulmur.
Morten har ret i at det er dyrt.

Du må godt selv lave det og du kan også male det bagefter med diffusion åben maling. Der er begrænsninger i hvor mørk farven må være.
Der skal bruges armeringsnet og special puds for at det kan holde. Der er store temperatur udsving pga. solen. har målt ca. 50 grader på et døgn.
Det er kun et tyndt pudslag til at opsuge varmen.

Rockwool og isover er hundedyre hvis du vil gøre det selv. Få en pris på hvad det ville koste at få det foretaget at en Rockwool autoriseret montør. De kan købe isoleringen meget billigere.

Skalflex har efter min mening det bedste produkt. skalflex.dk
http://www.skalflex.dk/produkter/pudssystemer/skalthermIsolering.htm
Andre leverandøre er:
sto.se
maxit.dk

Hvis jeg skulle gøre det igen, ville jeg få en prof til at gøre det.
Det tager tid og man er meget afhængig af vejret.

Mvh Thomas

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for hurtigt svar, nu er jeg forvirret. Må man eller må man ikke lave det selv? Der er ingen hulmur derfor syntes jeg at det var en god løsning. Jeg har set et hus her i nærheden som var revnet på kryds og tværs, som fik lavet det for ca 10-12 år siden, med efterfølgende farvepuds og det ser stadig pænt ud. Desværre er der kommet ny ejer og han ved ikke noget om pris osv.
Hvis det kan males i stedet for farvepuds er det jo også en billigere løsning.

Per
Hej Per

Det der nok forvirre er at der er noget der hedder autoriseret facade isolatør.
Det betyder at hvis Rockwool har autoriseret ham, så dækker rockwool hvis der er fejl eller mangler på det arbejde som den autorisered håndværker har lavet.
Det betyder ikke at det er forbudt at lave det selv.

Skriv til forsikringsselskabet om de har forbehold.
Hvis man ringer er der aldrig problemer, kun når skaden er sket.

Prisen på indfarvet puds og silicat maling er næsten den samme.
Hvis du bruger indfarvet puds kan du nøjes med en gang maling.
Jeg har et rødt hus og med skalflex røde puds er næsten umulig at lave pæne overgange.

Hvor bor du i landet?

Mvh Thomas

Du skal regne med ca 600-800 kr + moms pr m2 alt efter hvordan huset ser ud. Har selv murerfirma. Og det er for en 100mm isolering 2 x grundpuds hjørne skinner i alle vinduer hjørner osv. primer inden slut behandling og slut pudset i hvis silikone puds det bedste på markedet 7 års farve garanti.

Vh Tomas

http://www.sjøbergbyg.dk
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også