Nyt pex-rør - hvor meget skal 'bankes ned'?

Hej alle

Da vi fik fjernet et skab i byggerset i vores nye hus, opdagede vi til vores glæde at der allerede var trukket rør til vand og lavet et afløb, lige præcist dér hvor vi gerne ville have en vask i bryggerset.

Men da VVS-manden kom, viste det sig at der manglede pex-rør i den side der skal bruges til det kolde vand! I 'den varme side' er alt OK.

Der findes med andre ord et blåt pem-rør til pex-rør inde i væggen, og der er også indmuret en (dobbelt) koblingsdåse i væggen.

Men tilsyneladende ikke noget pex-rør i.

Vi kan ikke spørge sælger (manden er død), men min teori er, at der har været noget galt (måske har pex-røret ikke været forbundet korrekt med koblingsdåsen) og så har man fået hevet pex-røret ud.

Vi vil naturligvis gerne have et pex-rør i igen, så vi kan få koldt vand til vores vask rolleyes.

Hvor stor en del af væggen skal jeg 'banke ned' for at VVS-manden kan lave sit arbejde? Skal jeg have hele koblingsdåsen fri/ud af væggen? Skal den evt. skiftes helt ud?

Jeg kan naturligvis spørge ham, men jeg vil gerne have det klar til han kommer igen, så han ikke dukker op igen, fortæller mig hvad jeg skal gøre, og så forsvinder et par dage igen

Så hvad skal jeg forberede? Hvor lidt skal der til før han kan indsætte et nyt pex-rør?

/Rob
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Prøv først at putte en søgefjeder i det blå rør, evt. med noget opvaskemiddel på.
Du kunne jo være heldig at den kan komme igennem og så binde en "indmad" i når du trækker den ud. Om ikke andet giver den længde de kan stoppe ind en god indikering af et evt. problem og hvor det evt. sidder.
Og brug nu en ordentlig en, ikke en Harald Nyborg model, den er alt for blød, eller måske et stålbånd.
Mener ikke du skal have dåsen banket ud, her kan også sættes en anden "indmad" I
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis