Fjerne lugt i kabine

min bil lugter mindre godt i kabinen..
Kan man få noget "lugtfjerner" eller lign.?

Pft Michael

Projekt: Renovering af gammel muremestervilla fra 1954.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der findes sådan nogle "svampelignende" klodser, der ligger i en plastic-box

Låget fjernes og den placeres midt i kabine, i et par dage

Den jeg har prøvet duftede let af vanillie og var virkelig effektiv (har prøvet meget forskelligt) Indkøbt hos Mekonomen

Med venlig hilsen

Fladder
Når man sidder 5 mennesker i en bil med rumfang på 4-6 kubikmeter i timevis, er det klart at det kommer til at lugte. En rengøring overalt og på alle flader hjælper utrolig godt.
En Wunderbaum eller lignende luftfjernere hjælper kun i starten, den overdøver den dårlige lugt og vil med tiden selv lugte dårlig. De ”forurenede” dele og overflader i bilen vil fortsat afgive lugte.
Brug aldrig recirkulering-knappen af luften, det er en af de værste opfindelser til en bil. Har man mulighed for at parkere bilen med en lille åbning af vinduerne/soltaget skal man gøre det ofte.

 

Hej Lune

Dit indlæg er godt nok fra 2006, så jeg tænker at du nok har fået svar nu eller har løst dit problem. Men skulle andre læse dette indlæg, så er her et godt tip for at fjerne dårlig lugt i bilen.

1. Start med at rengøre din bil. Gammel slik papir eller Mac D poser, er alt sammen noget der skaber dårlig lugt, når det har ligget et stykke tid i bilen. 

2. Når bilen er ren gjort (også gerne med vand og sæbe), så ville jeg installere en air freshener. Du kan få nogen der kan ligge frit i bilen, hænge i bilen eller monteres på bilens luftvejs kanaler. En helt almindelig luftfrisker som en Wunderbaum, burde dog kunne klare problemet.

Wunderbaum eller andre Luftfrisker til bil, kan købes på de fleste tankstationen. Du kan også bestille nogen online og formentlig endnu billigere på freshcar.dk

God fornøjelse 


Dennis The Menace
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis