Stearin på klinkegulv

Jeg har været ret uheldig og har tabt et fyrfadslys på vores 1 år gamle klinkegulv i køkkenet.
Klinkerne er ikke glaserede og de er 1 gang behandlet med en pletbeskytter og derefter har de bare fået sæbe.
Jeg har skrabet stearinen af men der er jo pletter endnu. Jeg har også forsøgt at suge det op gennem et kaffefilter med strygejern men det er ikke pænt endnu..
Jeg synes at have hørt om noget der hedder pibeler (det leth) men om det kan bruges og hvordan ved jeg ikke ???? Hvad gør jeg??
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv med noget kogende vand og en karklud, det har vi haft held med på stearin pletter på klinker. Pletterne var flere år gamle. Husk at få alt vandet op ellers flytter/spreder du bare pletten.

Mvh ST
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej.

Jeg var også uheldig at tabe sterin på mit klinkegulv. Det er et udemærket råd at bruge kogende vand og en klud. Det bedste for mig var dog, at jeg kendte en der havde en "damp-rengøringsmaskine" jeg kunne låne - den kunne rense sterinen fuldkommen bort. Maskinen er iøvrigt genial til at vaske gulv med. Det bliver meget renere end ved almindelig gulvvask. Også god til vinyl og et sart olieret trægulv ( det bliver ikke så vådt).

bamseida
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis