Blandingsforhold på jordfugtig beton?

Hej.

Er der ikke lige et klogt hovede, der lige kan give mig blandingsforholdet på jordfugtig beton. smile

Jeg skal bruge det til et bed, som jeg laver af brosten.

Venlig hilsen

Selvbygger

Mvh
Selvbyggeren
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kantsten sættes normalt i en meget svag blanding, 1 del cement til 10-15 dele støbemix.

På denne årstid er det ikke nødvendigt at tilsætte vand, der er rigeligt vand i støbemix der opbevares udendørs.

Hilsen Aksel
hej ,,øhhh han er da totalt galt på den, 1 del cement til 1o-15 nej nej alt for svagt,, jordfugtigt med støbemix 1 til 7 jordfugtigt med grus (grusbeton) 1 til 4,, så holder det........mvh. anlægsgartneren
Citat fra j.e.nielsen

hej ,,øhhh han er da totalt galt på den, 1 del cement til 1o-15 nej nej alt for svagt,, jordfugtigt med støbemix 1 til 7 jordfugtigt med grus (grusbeton) 1 til 4,, så holder det........mvh. anlægsgartneren


Tak for det smile .... synes nu også at det blandingsforhold var lige lovlig "tynd" !!!

Jeg prøver med med mit grus med blandingen 1:4

Mvh
Selvbyggeren
Citat fra selvbygger

Hej Aksel.

Nu har jeg blot tænkt mig at bruge grus og cement, så beton er egentlig så meget sagt wink

Mon ikke det vil kunne holde dem på plads?


Hej Selvbygger!

Du skriver at du kun vil bruge grus og cement. Men, men så har du TA DA = Beton. Dog uden ekstra sten iblandet.

Støbemix er blot grus og sten der er færdigblandet fra grusgrav, så der kun skal tilsættes cement. Jeg plejer selv at bruge forholdet 1 til 4. Vand skal kun iblandes ved behov, og som akselj skrev er det normalt ikke nødigt lige nu.

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Annonce
Citat fra olfert-olfert

Hej Selvbygger!

Du skriver at du kun vil bruge grus og cement. Men, men så har du TA DA = Beton. Dog uden ekstra sten iblandet.

Støbemix er blot grus og sten der er færdigblandet fra grusgrav, så der kun skal tilsættes cement. Jeg plejer selv at bruge forholdet 1 til 4. Vand skal kun iblandes ved behov, og som akselj skrev er det normalt ikke nødigt lige nu.

Mvh. Birger



Hej Olfert.

Det er fint at du sørger for at jeg ikke har misforstået noget mht. støbemix osv. (meget pænt af dig smile ). Jeg er dog helt på det rene med hvad støbemix er.

Tak til dig, og tak til alle for Jeres kommentarer!

I ønskes alle en go' søndag biggrin

Mvh
Selvbyggeren
Jordfugtig beton der leveres fra betonværk findes i flere styrkeklasser, fra kl. 4 til kl.25

Ved betonstøbning bruger man normalt kl. 4 til klaplag og kl. 8 til almindelige fundamenter, og der er absolut ingen grund til at bruge stærkere blanding til kantstensbeton.

Unicon blander grovbeton (til klaplag) 100 kg. cement til 765 kg. sand og 1050 kg sten (max 16 mm.) 155 kg. vand + additiver.
Samme blanding uden vand og additiver er rigeligt stærk til dit formål.

http://www.unicon.dk/37AA7B39-6687-46B4-B25E-0724FA717228

Jeg har arbejdet med beton i adskillige år, bl.a. på broerne over Storebælt og Øresund.

Hilsen Aksel
Hej,

Hvornår er der reelt behov for at sikre sine kanter med jorfugtig beton (uanset om den så er stærk eller rigtig stærk)?

Er det _påkrævet_ ved siden af en havegang (bredde = 2 stk 40x40 beton havefliser) med en græsplæne på hver side, altså der er kun forgængertrafik?

Eller er det overkill/unødvendigt?

Jeg har da kunne konstatere, at de fliser jeg er ved at lægge om have en fugebredde i midten på 1-2 cm (fyldt med jord+ukrudt), men de har sikkert også "kun" ligget der i 50 år ;-)

I teorien er der ikke forskel på teori og praksis, men i praksis er der...
[Indlæg slettet]

Med venlig hilsen

Søren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis