Nyt plankegulv ovenpå gammelt plankegulv

Jeg har købt et plankegulv til min nye lejlighed. Plankerne måler 35x300 mm, og er i hele længder. Der ligger aktuelt et plankegulv i lejligheden, der er noget skævt. Lejligheden er fra 1882. Det er ikke målt nøjagtigt op endnu, men det hælder vist lidt, og hænger lidt mellem spærrene. Egentlig ville vi tage det gamle gulv op, og så banke lægter på siden af de gamle spær for at rette det op. Imidlertid har vi erfaret, at der mellem spærrene ligger cement, og ikke ler. Det har vi ikke rigtig mod på at hukke op, hvorfor vi har tænkt os at lade det gamel gulv ligge, og så bruge gulvspartel ("selvnivilerende") til at rette op på gulvet med.

Kan det lade sig gøre, og er det i så fald noget særligt man skal være opmærksom på???

Nu er det jo en gammel lejlighed, og der er vist ikke noget der er helt i vatter. Spørgsmålet er, om man overhovedet skal rette gulvet helt op. Jeg vil tro at der er ca. 5 cm fald gennem lejligheden (over 10 meter). Skulle man nøjes med at fjerne "guirlanderne" mellem spærrene, og så lade faldet være?

På forhånd tak - man plejer sgu at få nogle gode råd i dette herlige forum!! :p
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville bare rette lunkerne ud og lade faldet være.

MvH
Gulvmanden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis