Hylder loft

Hej!

Vi bor i et nyt hus med loft. På loftet er der lavet gangbro i forbindelse med byggeriet, men der er ikke hylder, gulv eller lignende til opbevaring. Jeg har tænkt mig at lave nogle hylder mellem spærrene (saksespær). Er der nogen, der har en idé til konstruktionen og dimensioneringen, hvis det skal holde til flyttekasser af middelvægt?

Mvh
rasphiniel
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Nu har jeg som elektriker kravlet på utallige lofter. og det glæder mig at høre at du vi stille dine kasser et andet sted end på gangbroen... :-)

Jeg har set de mest mærkværdige og underlige former for "hylder" lige fra det der stod direkte obenpå isoleringen til de mere proffessionelle løsninger. (Gamle europaller og døre er eksempler på noget man bare klasker op mellem spærene og giver et søm...)
Hvis du vil gøre det godt for dig selv, synes jeg du skal tage ned i den lokale pindhandel og finde nogle lægter på 2x4 Dem kan du skrue fast på spærene, og derefter stille kasserne på dem. Hvis det er mindre kasser eller papkasser, vil det nok være en fordel at lægge en plade på de to lægter. Her kan man udemærket bruge en gammel dør eller lign.

Held og lykke med projektet.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Har lige lavet sådan et "projekt".

Skruede ganske enkelt lægter på spærrene, således lægterne lige lagde an på gangbroen. Herimellem monterede jeg loftbrædder med fjer og not (19 mm), dels pga. pris, men også fordi de er nemme at få op på loftet samt at arbejde med. Fordelen ved fer og not er, at fladen forbliver plan og evt. punktbelastning fordeles på en større flade.

Lægtehøjden gør endvidere,at isoleringen ventileres og ikke beskadiges.

Og med en spærafstand på knap 80, holder de fint til +100 kg på en størrelse 43........ wink

Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis