Knuste betonfliser i stabilt grus laget under fliser?

Hej,

Er det en god idé, eller er det fusk, hvis man benytter de gamle betonfliser som fyld i stabilt grus laget under de nye fliser der skal lægges?

Det ville jo være bekvemt, hvis man kunne undlade de mange besøg på genbrugsstationen og sparer et par kroner på mængden af stabilgrus.

Jeg formoder, at fliserne i givet fald vil skulle hakkes i små stykker på max samme tykkelse som stabilt grus laget (fx. 10 cm) og kun må udgøre en meget lille del af det samled areal der skal dækkes (måske 10%) - altså laget skal stadig primært bestå af grus…

I teorien er der ikke forskel på teori og praksis, men i praksis er der...
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ja hvor skal vi starte , du kan godt gøre det men det er sku nået fusk biggrin .
Se du stabilgrusen gør det at nå du slå den til låsen den dit underlag så hvad du nu har under ikke blander nå det få lidt vand men da det du blander i er beton vil det med tiden smuler og det vil også blive bankke til pulver nå du slå det , alså vil du med tiden få sætninger i det du nu laver,

Jeg er selv anlægsgartner/brolægger og jeg ville ikke gøre det
Jeg kan berolige dig med at det IKKE bliver lavet sådan - alene ekstraarbejdet med at knuse fliserne gjorde modellen uinteressant ;-)

Der er nu lagt første omgang stabilgrus på , resten af stabilen kommer på imorgen og senere kommer så fliserne.

Men mange tak for tilbagemeldingen, det er jo det der er så dejligt med dette forum(!)

(Ideen blev også skrottet, da der ikke var nogle der kunne overbevise mig om at det var genialt inden jeg skulle udføre arbejdet (ja det er med kort deadline, men influenzaen har ændret på mion velfungerende ledige tid til projektet

I teorien er der ikke forskel på teori og praksis, men i praksis er der...
Lidt sjovt at det skulle være noget fusk. Jeg har fået anbefalet at købe knust beton om bærelag i stedet for stabilgrus. Knust beton er byggeaffald der er kørt gennem en kværn så stenstørelserne svare til stabil. Det er i øvrigt også meget lettere at arbejde med.

Green

Citat fra green

Lidt sjovt at det skulle være noget fusk. Jeg har fået anbefalet at købe knust beton om bærelag i stedet for stabilgrus. Knust beton er byggeaffald der er kørt gennem en kværn så stenstørelserne svare til stabil. Det er i øvrigt også meget lettere at arbejde med.


Jeg tror nu ikke, at jeg ville være i stand til at knuse betonfliserne (alle 1.000 kg ligger nu på genbrug'en :-) så fint som en maskine ville kunne. Så de to modeller en nok ikke sammenligelige


Overvejer i øvrigt selv om fordelene ved "genbrugsstabil" til resten af projektet - det er ca. 1/2 pris!

I teorien er der ikke forskel på teori og praksis, men i praksis er der...
Hvis betonon forvandt som pulver, hvordan vil i så forklare genbrugsstabil? som er godkendt til vej kasser.... tongue
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis