Mange valnødder og vi spiser dem ikke...

Jeg har prøvet på goolge at søge med ordene: valnød, valnøddeolie, valnøddepresse, valnøddekværn, valnøddepasta uden at det giver noget for os brugbar resultat.
Vi har 2 store valnøddetræer med mange valnødder og ingen af os kan lide nødder. Jeg vil prøve at bruge valnødderne til noget andet, har I ideer? Også med henvisning til evt. pressermaskiner eller kværn.
Jeg laver valnøddesnapser, hertil skal jeg kun bruge en håndfuld valnødder wink

 

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Handyman
Kan du ikke bare sende dem til mig i postnummer 4000, jeg har 3 meget sultne egern rendende rundt i haven, som elsker valnødder

Mvh PB

Martin & Lena
Sorry, jeg blander mig da bare udenom!!

Martin & Lena
Fuglene er meget glade for dem, hvis de lige bliver knækket, eller får et slag med en hammer.

Green

Hej Handyman:
tidligere lavede vi altid salat med olivenolie (og Balsamico, selvfølgelig), men efter at have prøvet med valnøddeolie er vi gået helt over til den, det smager skønt (olien er mildere end olivenolien og ikke så "påtrængende").

Det var anvendelsen. Men hvordan men laver olien, der er jeg på bar bund.... sad

MvH,

Bent.
Annonce
Hej Handyman: Hjemmesyltede valnøddekerner oven på en god hjemmelavet vanillieis, det fås da ikke bedre ?Hvorfor har du 2 store nøddetræer, hvis du hader nødder rolleyes rolleyes

Ja og PB skal ikke blande sig, hvis han ikke kan komme med noget konstruktivt .

Mvh Benny. :p :p

Benny N.
Har du prøver med en Waldorff salat ?

Hvad med biblioteket, og se efter opskrifter samt kogebøger..?

Hilsen Skimester
Ja vi bruger lidt af det til Waldorff salater, men fortsat er der en god høst valnødder hvert år.
At lave valnøddeolie har jeg prøvet at søge på nettet uden held - det kunne være fedt at kunne lave det selv.

Syltede valnøddekerner, Benny - har du en opskrift?

De to store valnøddetræer var en "medgift" da vi købte grunden, træerne er flotte og giver en dejlig skygge om sommeren, fælder vi dem pga at vi ikke spiser nødder er lidt synd. Vores have vil også komme til at fremstå noget bart.

 

200 g.valnøddekerner, 200 g. sukker, 2 hele stænger vanille, 1 hel appelsin,
4 dl. vand, 1/2 dl. mørk sirup.
Kom hele valnødder og sukker i gryden, hak den hele appelsin og de 2 hele stænger meget fint, i gryden med dem + vandet.
Koges under låg, ved svag varme i ca 1 time
Tilsæt sirup og giv det hele ca 1/2 time til, fyldes på rene glas og trækker ca. 1 uge.
Mvh Benny.
Ps nogle spiser honning med valnødder eller hasselnødder i.

Benny N.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis