Er der en forsvarlig måde at lappe et hul i en benzin tank på en bil.???

Hej som titlen er beskrevet har jeg opdaget et modbydeligt hul i bunden af min tank (rigtigt skønt)- og så oven i alt det andet jeg skal have ordnet. Så det var bestemt ikke lige med i planen og det er typisk lige der hvor der ikke er teætylbahandlet (det har det været med sjovt nok lige slidt ned i en lille rund plet under bunden af bilens benzin tank.sad

SÅ da jeg selv kan finde ud af at svejse tænkte jeg at den da bare skulde lappes og jeg ringedened til en bil-forhandler alså ikke en af de dyre som feks. Golf/Fiat som min bil hører til.
Og fortalte dem om problemet at den ikke var gennem tæret under bunden og rundt omkring selve hullet, som er på størelse med bunden af en blyant! (Det med der ikke er gennemtærreinger rundt omkring syntes jeg er mærkeligt da jeg har arbejdet med jern og er smed.

Men der var ikke eneste der ville lappe tanken i bunden og kom som svar at den kunne sprænge i luften. Ja gu' kan den da da hvis der er benzin i tanken eller dampe, men man (efter min menning) gennemskyller benzin tanken med ca. 250 liter vand (det er 5 gange min tank størelse) og så feks. lige til sidst tager en gas og ilt og så lige tænder for flammen og lige sætter ned benzin tanken for at få de sidste benzin dampe væk hvis der i det hele taget skulde værre nogen tilbage hvilket jeg tvivler stærkt på og så skal den bare have højst 3 punktsjejsninger i form af lammening.

Men ingen bilforhandler eller ligende vil gøre det.

Jeg tror personligt det er fordi det er nemmere at bare bestille en ny benzin tank og udskifte den gamle for så kan de tjene lidt mere for 3125 kr. er sku'nogle røv sure penge at skulde til at bruge på et (undskyld sproget) en skide benzin tank og især når det kun drejer sig om et lille hul der skal lappes med et svejse apparat som er en Co2.

Så er det jeg vil spørge om der er en/flere der har et godt råd til hvordan man kan fikse det hul uden at skulde skifte benzintank for det er sku' mange penge og det var det jeg skulde bruge dem til en undervogns behandling, selvom den ser fin ud i bunden over det hele på nær lige ved den tåbelige benzin tank...

Er der ikke en måde man kan lappe den på ellers med et eller andet middel. de opfinder jo så meget nu her til dags. Og det kan da ikke passe jeg skal til at skifte benzin tank bareforsi der er et lille hul i.
Jeg har selv været under og haft skruge trækkeren inde i hullet og presset helevejen rundt omkring selve hullet og lige taget 2 stk. billeder (hvis der var nogen der lige ville se hvordan det ser ud for at danne sig et overblik om hvad jeg taler om så man ikke tror det er en rust bunke jeg har indkøbt og så for nyligt. [Og mig som er på nasseren så er der ikke mange penge til brug].

Eller er der måske enn person der er frisk på at hjælpe med at få lappet det hul med et svejse apparat eller andet.??? Så er det naturligvis mod betaling.
Og personen må selv svarer skat af dem det er ikke mit problem og jeg går heller ikke op i det og er heller ikke min pligt at gøre.

Så er der enn person der gerne vil tjene nogle gode penge så sig ENDLIG TIL OG EX. SKRIV EN MAIL TIL MIG!!!
Og helst så hurtigt som muligt...wink
30 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg forstår sådan set godt at ingen mekanikker vil reparere din tank, det er ret omfattende først at skulle pille tanken ud af bilen, herefter at skulle skylle den ud. Så skal der slagloddes en lap på hullet tanken skal trykprøves og monteres igen, pris, et slag på tasken omkring 5000,00 Kr.
Men kan du selv afmonterer tanken og gøre som ovenstående kan du spare en del penge på det.
To udskyldninger med vand skulle være nok, men problemet med vand er at benzinen vil lægge sig øverst i tanken, så mit forslag når du skal slaglodde tanken er at du stiller tanken så påfyldnings studsen peger opad, således at skulle der stadig være en lille rest benzin i tanken vil den kunne "flyde" frit i form af dampe ud af røret.
Jeg vil nok anbefale dig at gøre det udendørs så du ikke får benzin dampe på værkstedet medens du lodder med brænderen, ellers kunne der ske det at du ville få ryddet op på værkstedet meget hurtigt, og du ville sandsynligvis heller ikke være køn at se på. wink
Når tanken er tæt igen skyller du den igennem med sprit, det optager vand så du ikke får problemer med vand i benzinen.
Der vil måske nok være nogen der vil forslå en omgang plasticpadding, men det rasler ud igen efter hånden.

V.h. Håndværkeren smile

Der ikke har en disse forstand på biler, så det er kun et forslag jeg giver dig.
Citat fra Håndværkeren

Jeg forstår sådan set godt at ingen mekanikker vil reparere din tank, det er ret omfattende først at skulle pille tanken ud af bilen, herefter at skulle skylle den ud. Så skal der slagloddes en lap på hullet tanken skal trykprøves og monteres igen, pris, et slag på tasken omkring 5000,00 Kr.
Men kan du selv afmonterer tanken og gøre som ovenstående kan du spare en del penge på det.
To udskyldninger med vand skulle være nok, men problemet med vand er at benzinen vil lægge sig øverst i tanken, så mit forslag når du skal slaglodde tanken er at du stiller tanken så påfyldnings studsen peger opad, således at skulle der stadig være en lille rest benzin i tanken vil den kunne "flyde" frit i form af dampe ud af røret.
Jeg vil nok anbefale dig at gøre det udendørs så du ikke får benzin dampe på værkstedet medens du lodder med brænderen, ellers kunne der ske det at du ville få ryddet op på værkstedet meget hurtigt, og du ville sandsynligvis heller ikke være køn at se på. wink
Når tanken er tæt igen skyller du den igennem med sprit, det optager vand så du ikke får problemer med vand i benzinen.
Der vil måske nok være nogen der vil forslå en omgang plasticpadding, men det rasler ud igen efter hånden.

V.h. Håndværkeren smile

Der ikke har en disse forstand på biler, så det er kun et forslag jeg giver dig.


Jeg kendte for mange år siden en mekaniker som havde ry for at være særdeles omhyggelig og forsigtig, han gav sig i kast med en lignende opgave (svejsning af tank). Trods de trufne forholdsregler eksploderede skidtet og han endte som en grønsag på et plejehjem. Jeg vil ikke anbefale projektet, men foreslå at du kontakter en ophugger for om muligt at købe en brugt.

Held og lykke

Akk
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvad koster en ny tank hos eks. krogsgaard.dk

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Den skal CO2 svejses hvis den skal lappes da det kun er to små klatter der skal til og som jeg selv beskrev fremgangs måden jeg ville gøre det på så kan jeg ikke rigtig forstå dit foreslag håndværkeren, da du entligt gentager det jeg selv siger i fremgangs måde på nær måden at svejse det sammen på. Og klodssvejse hvad menre du med det? - For det begreb er jeg ikke bekendt med. (hvis det er alliminnium så er det med en loddehammer hvis det er det du tænker på eller hentyder til.??

Det er ihvertfal ikke en måde jeg ville lappe den tank på og Co2 siger jo sig selv er den man skal bruge.

mennn.... det kunne jo være der var et midddel som man kunne lappe det hul med uden at skulde svejse (hvis det skal værre den helt billige løsning da det er totalt åndsvagt at købe en ny benzin tank for sådan et hul. (hvis man ser dullet ville man sikkert bedre kunne forstå mig m.h.s til at lave/lappe hullet end at købe ny tank til den.

PeterR det link du henviste til er jo på den anden side af Danmark hvor jeg borsmile - Men jeg kan sige dig at der er standart priser på benzin tankene lige meget hos hvilken bilforhandler man køber den. (jeg har selv set det via. deres Pc hvor man kan se priser tanken på billedet o.s.v! der er 2 modeller til denne her og der er kun 60 kr. forskel på dem.

Den ene er med gevind på låget og den lidt dyrer til 1699 kr. ekcl. moms = m. moms 2123,75 kr. med tryk tap. Det er den eneste forskel.

Håndværkeren jeg glemte at spørge dig om hvad jeg skal lægge i denne sætning som du afslutter med:

"Der ikke har en disse forstand på biler, så det er kun et forslag jeg giver dig." -- Det giver mig ingen menning andet end det skal forståes således som at du ikke rigtigt har forstand på reapation af biler..

Er det sådan jeg skal forstå det smile??

Er der ikke en der har et godt råd eller trænger til lidt lomme penge.??

SVaret skal jeg bruge senest i morgen formiddag kl:10:00 - For ellers er jeg nød til at komme vidre i sagen med den og jeg gider ikke være indespærret her hvor jeg bor for her er der ikke lige en bus hvert 5 minut. selvom det kun ligger 7 km. fra køge..

V.h
shriffen
Prøv med epoxy. Det kan fås som epoxy kit. Det er en lappeløsning, men hvis bilen ikke skal holde evigt kan man prøve det. Svejse NEJ!

Mvh Thomas

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Til: shriffen.
Jeg har læst mit eget indlæg igennem to gange nu, og jeg kan ikke finde nogen steder hvor jeg skriver noget om KLODSVEJSNING, iøvrigt aner jeg ikke hvad det er, måske noget du har drømt.

OG så lige en meget vigtig detalje som du åbenbart har misforstået. Dette forum og alle forums på LDS er bygget op af frivillige indsatser. Der er ingen af os der tænker i kroner og øre, når vi forsøger at hjælpe hindanden her på LDS.
Har du derfor meget travlt må jeg anbefale dig at gå til en mekanikker og betale ham for jobbet !
Jeg tror mange herinde går i baglås, hvis en tror han kan jage med os.

V.h. Håndværkeren
Hey Shriffen,

Sidder lige og tænker kemisk metal? Min far har brugt det til de mest utænkelige ting.
Men du slipper nok ikke udenom at skulle hente en tank hos en hugger på et tidspunkt.

Og ret beset - hvis det er det eneste problem, du skulle have på bilen, der ellers lyder til at være i god stand, så få det overstået og glem det.

Mvh.

Jan R.
www.krogslund.dk ligger da i herlev.

Hvis tanken er flad på lappestedet har jeg et råd, men jeg ville ikke selv bruge det til en benzintank, men....

Få fat i et stykke print (enkeltsidet), matslib det på glasfibersiden.

Rens tanken af på stedet hvor pladen skal sidde..

Pladr det godt ind i araldit eller andet 2 komponentlim. Sæt printpladen fast, lad det tørre.

Sprøjt det ind i tectyl eller andet undervogns behandling.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej
For det første nævner du ikke hvilken bil der er tale om, så allerede der er der et problem, nemlig hvordan tanken ser ud. Næste, er den pillet ud, eller skal det gøres af ham der skal lave den, og til sidst hvilken stand er den i.
Jeg har svejst på en tank, men udelukkende fordi det var en speciel tank til et svæveflyvespil.
Skyllet ud 3 gange med vand og motorrens. Ude i det fri svejseflammen hen over påfyldningsstutsen, for at brænde dampene ud, derefter kunne der autogensvejses en lap på uden problemer. så det kan saktens lade sig gøre,men du skal dæleme være dygtig til at svejse hvis du vil co2 svejse den, da der nemt bliver porehuller, og især da det du vil gøre,nemlig delvis at svejse på rust.
men når nu det skal gå så hurtigt, hvorfor får du så ikke en fra en hugger.
Mvh autoole
Hej.

I gamle dage ude på landet reparerede vi mange brænstoftanke
til bøndernes grå Ferguson traktorer, de blev altid tinloddet med en
gammeldags loddekolbe,( ikke elektrisk) det holder udmærket. og
er ikke nær så farligt som at svejse.

Reiffenstein
Der er yderligere 20 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også