Efeu

Hej alle

Jeg har en udfordring, som jeg håber jeg kan opnå positiv respons på!

Mit hus skal sælges inden for nær fremtid.

Jeg har en ydervæg som for en del år siden har været beklædt med pågældende plante.

Der er kun disse "sugekopper" tilbage. Har forum her og prøvet med svag brænder og højtryksrenser, men førstnævnte gir kun sorte "sugekopper" og sidstnævnte tager umenselig lang tid og vand til følge.

Hvad gør jeg?

Venlig hilsen

Paw
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Lige et par spørgsmål inden eft. svar muligheder
1. hvad er det for slags væg vi snakker om sten, beton, eller ???
2. hvad skal der ske med vægen bag efter ? (udsene )
3. hvor meget arb. vil du selv lave

Alt kan lade sig gøre
Det umulige tager bare lidt længere tid smile
Hej pab1

Tak for tilbagemelding.

Det er sten der er tale om.

Huset skal sælges nu, så et pænt ydre, som jeg som køber ville have det. ( Er jo godt nok sælger af huset, men alligevel)

Vil godt nok ikke gøre så meget som at stå en hel dag med højtryksrenser og spule alt.......det fornemmer jeg, at jeg kan gøre her da.

Takker
hej
Går ud fra det er alm. røde mursten. men nu ved jeg jo ikke i hvilken højde vi snakker om er det fra jord plan og til xx meter oppe ?
1. du kan prøve med algefjerner
2. Du kan forsøge dig med salpetersyre (det man bruger til at rense en ny muret væg/ny fuget væg af med. (husk briller og hansker )
Du kan evt. forsøge i det små med hvor lang tid det skal side på et knapt så syneligt sted.
3.Du kan også forsøge med en roterende højtryks renser, men du skal være påpasselig med at trukket ikke er for stor da det vil ødelægge sten og fuger.

Alt kan lade sig gøre
Det umulige tager bare lidt længere tid smile
Hej igen

Ja det er røde mursten.

Har prøvet med algefjerner uden resultat.

Saltpetersyre er ikke prøvet endnu....det gør jeg, men det er et ret så synligt sted,.....når man går ud på terrassen.

Fugerne er det man kalder tilbagetrukne ( hørt fra murer ), måske eneste løsning?

Paw
Hej
God arb. lyst ved det er noget være lort at få væk.
var med til at fjerne xx m2 for nogle år siden. der valgt vi at tage en lille vinkelsliber med en stålbørste på og så bare der ud af, der sviner a´h.... til men det er effektiv men jeg vil nu foreslå du prøver det andet først for den med vinkelsliberen er sq ikke sjov sad men som sagt så virker det ! )

Alt kan lade sig gøre
Det umulige tager bare lidt længere tid smile
Hey

Tak for tippet.

Kan nok ikke fjerne det med vinkelsliper du, selvom det er effektivt, da det ødelægger stenene.......og det tar´tid....

Måske det eneste der hjælper er en børste på højtryksrenser?

Paw
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis