Hvilken garageport?

Hej

Jeg skal have 2 garageporte og er blevet enig med mig selv om at det skal være ledhejse typen med automatik. Der er jo mange mærker. Hvilke(t) mærke skal man gå efter? Portene bliver ret brede 2,9m og med en højde på 2,4m, altså noget mere end i en alm. villa garageport. Jeg har fået tilbud fra Portek på Hörmann porte til i alt 25,000 Det er jo en vis slant penge. Crawfort porte koster 28.900. Er der lige så gode og evt billigere alternativer? Hvilke faldgrubber skal jeg være opmærksom på? Er der evt nogen der har erfaring med at købe i Tyskland? Det skal lige nævnes at jeg som ægte LDS´er selvfølgelig monterer selv. Hvor meget rabat bør man få når man bestiller 2 porte i stedet for en?

mvh Anders
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
automatikken kan du med fordel købe i Tysklan til ca. 1000 pr. stk - jeg har en champerlain portåbner - virker fint nu på 8. år.
Problemet med at købe porte i Tyskland er at det er bestillingsvarer. Måske er der nogen danske leverandører der giver dig mulighed for at udnytte moms-fidusen (spar 9%).
Jeg vil tro du står bedst med at købe en port sammen med automatik. Så passer det sammen. Og din brede port kan måske kræve lidt ekstra kraft! Den bliver jo ret tung med den store bredde.

Jeg vil anbefale dig at se meget på opbygningen.

Jeg har selv porte med noget wiretræk, der sidder åbent over nogle trisser og hen under loftet til langsgående trækfjedre der tager trækket.

Det er IKKE optimalt. Vælg en type med fjedre lodret i fronten, ved hver side af porten, og indkapslede. Eller en af dem med en tromle der sidder hen over porten med en torsionsfjeder til at tage trækket.

Kig også på hvordan den tætner mod murhullet. Der skal gerne være enten nogle gummilæber eller en kraftig fejeliste. Så undgår du træk.

Husk også på at der skal være en vis højde over murhullet til loftet for at få plads til dit hejs, skinner og automatikken.

Mål op og tag tegningerne med til et par seriøse porthandlere og få deres bud på opgaven.

MVH Njord
Hej Njord

Jeg har samme type port som du har med wire-træk. Er det det estetiske du ikke er tilfreds med? Min garage er fyldt med skrammel så rent udseendesmæssigt er jeg lige glad med at der er wirer mm. Der er også lidt støj når porten går op/ned, men jeg er som regel ikke inde i garagen når det sker, så det kan jeg leve med. Min portåbner er overdimentioneret (80 kg træk) og var ikke købt sammen med porten. Der findes pæne portåbnere der kører i lukkede kasser. Hvis man kan overskue projektet, så er det meget billigere at købe porten i f.eks. et byggemarked. Anders indikerer i sit indlæg at de 2 bud han har fået er for dyre løsninger, så må man klippe en tå/hugge en hæl.
Hej begge to

Tak for jeres gode indlæg. De ting I nævner er faktisk nævnt på mange forhandleres hjemmesider som fordele ved netop deres port. Så det stemmer jo fint overens. Jeg er ude efter noget som er godt, men ønsker selvfølgelig at få det til en rimelig pris. Selv montering er der vel ingen problemer i? Porten bør vel være isoleret?

mvh Anders
jeg har selv montoret min port i min selvbyggede garage, som var mit allerførste lds-projekt, så det er ikke noget problem at montere. Det største problem jeg fik var mht fæstningen i siderne, da min garage er 3,75m bred og beslagene kunne kun nå ud på ialt 3,50. Isolering? afhænger af hvad du bruger garagen til (er der permanent varme? er garagen en del af huset?).
Annonce
Hej igen

Nej bygningen ligger for sig selv med et op varmet vaskerum i den ene ende, garagen er isoleret i siderne, men ikke på loftet.

mvh Anders
Jeg købte og monterede et par Hörmann porte i fjord, købt hos et "billig Porte" firma i Kalundborg over nettet, inkl. automatik. Det var let og elegant at montere. Du skal bare være meget, meget omhyggelig med akkurat montering. Alt snyd og sjusk straffer!
De er ikke helt så store, men jeg mener jeg gav noget i retning af 8-10.000 kr. pr. stk
Køb endelig isolerede porte. Det er en beskeden merpris og så slipper du for kondens/rust på indersiden, og hvem ved om ikke du en dag vil isolere loftet og så få en frostfri og tør garage. Det er meget lettere og billigere nu end at lappe siden, og så skramler de ikke så fælt som en uisoleret port.
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej

Læser med stor interesse jeres indlæg ,jeg tager rundt hver dag og sælger garageporte og har selv monteret porte i en del år.Som med de fleste andre ting syntes jeg man får hvad man betaler for .
Inden for det sidste år har vi været ude ca. 5 steder for at nedtage nye billige garageporte og derefter monterer nye tyske garageporte .Det oplagte eksempel er en tømrermester der har bygget et hus med vidresalg for øje og så har fundet nogle billige porte.Lidt filosofisk kunne man sige : Det er  først når man har fået det man ikke forventede man ved hvad man forventede.
Vi arbejder bla. med gsm telemoduler til mobiltelefon fjernbetjening af garageporte men har nogle i dette forum eksperimenteret med bluetooth enten i ipod eller telefoner hører jeg gerne fra jer

Skrevet af Portmanden på 06 maj 2009 19:53

...men har nogle i dette forum eksperimenteret med bluetooth enten i ipod eller telefoner hører jeg gerne fra jer



Bluetooth? Kan det lade sig gøre? Hvad skal man bruge?
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis