Misfarvning af granit

Omkring gulvafløbet er mit granitgulv blevet misfarvet ifølge vedhæftede billede.
Jeg mener det startede med at katten pissede der, men det er siden blevet større, og nej katten kommer ikke der længere.
Som det ser ud nu, har det ikke været brugt i en måned, men gulvvarmen har været tændt hele tiden, så det er helt sikkert ikke fugt.
Er der nogle forslag til at fjerne denne misfarvning?
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Inden jeg begynder på at skrive flere forskællige ting du kan prøve med så kunde jeg godt tænke mig at vide hvad har du forsøgt at afhjælpe med.
Er der noget at mærke på granitten ? fedtet osv.

Alt kan lade sig gøre
Det umulige tager bare lidt længere tid smile
Er det rigtigt granit eller er det fliser støbt af en granit/cement blanding ??

Du skulle gerne, på bagsiden kunne se spor efter skæremaskinens klinge og de enkelte fliser skal have forskelligt mønster

Er det ikke rigtigt granit, men støbte fliser - skal du være varsom med syreprodukter - da flisen så opløses

Med venlig hilsen

Fladder
Jeg har ikke turdet forsøge mig med nogle kradse midler, blot alm. rengøring.
Det er ægte granit, ingen tvivl om det.
Det er kommet noget bag på mig, at granit rent faktisk optager vand og mørkfarves. Det ser jeg også på andre granitgulve jeg har. Men når det igen tørrer er der ingen tilbageværende misfarvning.
Min egen teori vedr. mørkfarvningen som vist, er at det er fedt fra sæben, der efterhånden trækker ned i granitten. Det er helt sikkert ikke fugt.
Jeg fornemmer ikke nogen forskel at føle på de misfarvede områder og det andet.
Jeg vil være meget taknemmelige for gode råd, idet det irriterer mig at se på.
mvh
Knud

Med venlig hilsen
ktm

 

jeg tror det ER fugt. Du har ikke noget fald på den inderste flise hvori afløbsristen sidder. Så den flise vil altid soppe i vand og dermed tørrer den ikke op som de andre fliser gør.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis