Filten rejser sig???

Hej.
Jeg har sat filt på væggene, henholdsvis gipsvægge og sandspartlede betonvægge.
Filten er opsat efter "gældende regler" smile
Ved første maling gik det fint, men nu hvor jeg skulle male det igen, rejser filten sig og står som små "tråde" gennem malingen.
Hvordan kan jeg afhjælpe det.
Mange hilsner Anne
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at lave et forsøg i et hjørne, hvor du sliber filten med sandpapir korn 240 på en klods. Hvis du trykker for hårdt bliver filten nok ulden, hvilket du næppe er interesseret i. Men i og med du har givet filten et lag mailing burde du kunne slibe den let og derved fjerne de de fibre der rejser sig (ligesom de fibre der rejser sig i træet når man maler det første gang)
Tak for svaret. Har lige prøvet, der hvor jeg startede i går - bag højskabenesmile Det hvide kommer desværre frem sad
Væggene er flot glatte efter den første gang maling, og det er først når jeg kommer med den våde maling, på rulle, - anden gang, at filten rejser sig. Når det så tørrer er væggen fuld af nister.
Øv-Øv Måske skal det så have 3 gange confused

Hilsen Anne
Måske et dumt spørgsmål, men har du brugt en ordentlig filtgrunder (vil aldrig selv bruge filt der ikke er grundet på forhånd fra fabrikken, et møgarbejde, og det suger som bare f.....).

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Ja, alt var ok mht til forarbejdet.
Det var faktisk kun den ene væg, hvor det så meget slemt ud.
Så den blev slebet let og fik en gang til og så var det i orden.
De andre vægge var ok biggrin
Mvh Anne
Jeg tror din malerrulle har været for "tør. Du har puttet for lidt maling på, eller brugt en "tør" maling. Så vil din rulle fungerer som en limpind og du vil "trække" fibre op. Prøv at fortynde din maling.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også