nyt blandingsbatteri

Hej.

jeg er ved at renovere badeværelset og har et spørgsmål angående blandingsbatteriet til bruseren. Da jeg tog det af kunne jeg se at det var monteret på kobber vandrør uden gevind ( det var samlet med en pakning og en lille konisk ting, som blev spændt sammen.
Spørgsmålet er så når jeg køber et nyt blandinsbatteri så skal det vel ikke samles på samme måde. Eller hva?

på forhånd tak.

Kristian

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Spelling
Da jeg tog det af kunne jeg se at det var monteret på kobber vandrør uden gevind ( det var samlet med en pakning og en lille konisk ting, som blev spændt sammen.


Hej
Kan du ikke lige smide et billed confused det måde at samle et bbb. har jeg sq godt nok aldrig før hørt,(hvad er det for et bat. navn) jeg er lidt i vilrede på hvad det kan være den er samlet med lyder lidt som en pajfix men så alligevel ikke.
Men et er da sikkert sådan skal det ikke samles igen ! er det murstens væg eller gips ? eller noget helt trede ?

Alt kan lade sig gøre
Det umulige tager bare lidt længere tid smile
Citat fra spelling

jeg kan ikke lige tage billeder i dag. Det er en gasbeton væg. Men hvis jeg har nogle kobber rør uden gevind, som lige stikker ud af gasbeton væggen skal jeg så til at lave gevind eller kan det laves på en anden måde.


Hej
Du kan kan ikke lave gevind på/i koberrør (de er for tynde i godset) man samler det med http://www.vvs-eksperten.dk/catalog/index.php/cPath/238 eller man kan lode det sammen (altså lode en overgang med gevind på røret)http://www.vvs-eksperten.dk/catalog/index.php/cPath/152_153/sort/2a/page/2
Men det ville være lidt nemmere at sige hvad du skal gøre hvis der var et bil..

Ps. hvor tyk er vægen ? de fleste væge er ca. 10 cm

Alt kan lade sig gøre
Det umulige tager bare lidt længere tid smile
jeg prøver lige at tage et billed hvis jeg kan finde mit kamera (alt står i flyttekasser). væggen er ca. 10 cm. tyk.

 

nå jeg kan desværre ikke finde mit kamera for tiden. Men er der nogen der kan svare på hvad jeg skal lodde på mine 12 mm. tykke kobber rør for at det passer til et standart brusebatteri?

 

Citat fra spelling

nå jeg kan desværre ikke finde mit kamera for tiden. Men er der nogen der kan svare på hvad jeg skal lodde på mine 12 mm. tykke kobber rør for at det passer til et standart brusebatteri?


hej
Det er lidt svært at sige !
men jeg vil ud fra din beskrivelse umidelbart sige at du skal finde to dækvinkler 12mm * 1/2"

Alt kan lade sig gøre
Det umulige tager bare lidt længere tid smile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis