Monogram på B&G platte.

Er der nogen som kender monogrammet på den vedhæftede fil?

Mvh.
bodker

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tænkte først at det da ikke kunne være så svært. To årstal og en dato, så jeg gik igang med Wikipedia og Google. Men der kom ikke nogen hits, som kunne bringe mig på sporet.

Er platten dansk?

Tænkte først at det var en (mere eller mindre) kongelig person, der havde jubilæum, eller bryllupsdag. Frederik og Wilhelmine blev gift i 1828, men det er jo nok de færeste der er gift i 80 år, og det var heller ikke den 10 februar. Siden der ikke er nogen kroner, kunne det også være et firma der ville markere et jubilæum - men der er ikke rigtigt noget der kommer op, og R og X giver heller ikke nogen gode bud. Måske skal man se på den øverste dobbeltbue. Kan det være et M eller er det bare pynt.

Green

Platten er dansk. Lavet på Bing & Grøndal, men er i USA. Jeg har ikke kunnet finde spor omkring dato og årstal, og har kun monogrammet tilbage.

Mvh.
bodker

Hej
Er du sikker på at det er en B&G platte ? (står det bag på ? ) jeg har været inde og se på stort set alle B&G platter men kan ikke se nogen der bare liner den, så her er lige en strø tanke.
Hvis jeg var dig ville jeg ringe eller maile til B&G de kan med garanti fortælle en masse om den satan. eller også kan du lægge vejen forbi et auktion dem der sætter priser på div. vare ved sq rimeligt meget om den slagt gl. ting
Du kan jo evt. se om der er en af dem her der er lige i nærheden http://www.antikviteter.net/danmark.htm

Alt kan lade sig gøre
Det umulige tager bare lidt længere tid smile
Måske kan du tage et billede af bagsiden, især hvis der er nogle små tal og bogstaver. Så vil det være muligt at finde ud af mere.

Den er iøvrigt meget pæn.

Green

Desværre er bagside billedet meget utydeligt, men her er hvad jeg har. Jeg tror ikke der kan være tvivl om, at det er en B&G platte.

Mvh.
bodker

Annonce
Ja det er godt nok ikke det bedste billede. Kan du ikke tage et andet?

Green

Bing & Grøndal vil ikke bære ved, at de har lavet den. Hvis monogrammet er malet ovenpå glasuren er det husflid, malet på en B&G tallerken

"Born to Run" er fra 1975... og det er stadig en fed plade.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også