Direct X - grafikkort

Jeg har et problem med en det simple program, Direct Xsad

Min søn vil spille Lego spil, og det kræver Direct X.
Jeg installere den nyeste udgave, 9, og så skal alt være i den skønneste orden. MEN NEJ.

Knægten er muggen - og det er jeg engentlig også.

Fejlmeddelsen siger at DirectX 3D accelarator ikke er tilsted, og at der er nogle filer som DX ikke kan finde. Har forsøgt at installere igen, men lige meget hjalp det.....

Hvad gør jeg så, nu - jeg er novice på området.
Kan problemet løses ved at købe et godt grafik kort? Og hvis det er løsningen, hvad skal jeg så købe, det skal være "fremtidssikret" så jeg ikke løber ind i problemner når der står Hit Man og Red Allert på programmet.

På forhånd tak.

Michael L
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Problemet KAN være at dit skærmkort ikke understøtter alle DirectX's funktioner. Det kan også bare være at du skal hente de nyeste drivere til dit skærmkort (på skærmkort-producentens hjemmeside).

Et nyt skærmkort KAN muligvis være nødvendigt for at løse problemet, men det kan også være et problem at finde et skærmkort der kan monteres i din - formentlig lidt gamle - PC.

Ved du hvilken type skærmkort din PC understøtter? AGP? Og hvilken hastighed (AGP 2x, 4x?).

/Rob
Det kan i mange tilfælde hjælpe at installere de sidste nyeste driver til dit grafikkort. Hvis det ikke hjælper, kan det, RipRapRob siger at de grafikkkort at understøtter nogle af de nødvendige ting som spillet skal bruge.
Hvad er det for et grafikkort du har??
Maskinen er relativ ny, men har geninstalleret XP home for nylig. Og har som sagt forsøgt at installeret DX igen, og det lykkedes også - sagde dialogboksen.

Jeg har prøvet at søge på at finde ud af hvilke grafikkort den er født med, men det kan jeg (sgu) heller ikke finde. Kikker jeg måske det forkerte sted.
Kontrolpanel - system. Er det ikke lige der?

Michael L
Hvis du ikke har manualen til grafikkortet skal du have 'kølerhjælmen' af din pc, og hive grafikkortet ud for at være sikker på at du ved hvilken model dit grafikkort er. Tag evt. et billede af for- og bagside af grafikkortet, og læg det herind.

/Rob
Så er novicen kommet på arbejde, hvor f. sidder grafikkortet på sådan en tingest?confused
Jeg har taget et billede, og ved ikke omdet hjælper noget - ellers må I guide mig på rette vej.

Tak igen.

Michael L
Annonce
Hej Michael. Kontrolpanel.
Ydelse og ved.
Vis grundop.
Hardware.
Enhedsh.
Skærmkort ( grafikkort )
Hjælper det dig lidt ?
Mvh.

Benny N.
Citat fra sandlind

Så er novicen kommet på arbejde, hvor f. sidder grafikkortet på sådan en tingest?confused
Jeg har taget et billede, og ved ikke omdet hjælper noget - ellers må I guide mig på rette vej.

Tak igen.


Det gjorde det smile

Din computer har grafikkort indbygget på budkortet, men plads til AGP-grafikkort, kan jeg se ud fra dig billedet.

Det er altså producenten af dit bundkort der har driverne til dit grafikkort.

Du kan formentlig (!!!!) købe et AGP-grafikkort til 5-600 kr. der vil sparke røv i forhold til det grafikkort du har indbygget på dit bundkort.

/Rob
jeps du skal ud og købe dig et rigtig grafikkort.

For under 1000 kr, kan du få et som sikre at du ikke behøves skifte igen de næste par år.

Køre stadig med mit gamle Gforce 4 TI 4800SE. Trækker stadig pænt godt i selv de nyeste spil.smile
Den port som omtales (AGP) er det brune stik øverst på billedet (bare lige for en ordens skyld).
Men hvis ikke du har installeret de korrekte drivere til bundkortet, så prøv lige det først. (find modelbetegnelse på bundkortet, og Google, og søg på producentens hjemmeside - drivere - download. Kunne give et resultat.

Gerhard

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Hvad skulle jeg gøre uden de kære skriverkarle.
Tak for hjælpen.

Men et tillægsspørgsmål.
??? Er det lige meget hvilke grafikkort jeg køber?
Jeg har været inde på www.edb-priser.dk og der er jo mange forskellige.rolleyes

Et hint så kan jeg vel klare restensmile

Michael L
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis