akumulerings tank

hej jeg har købt et nyt brænde fyr atmos ds 25 hedder det der skal sættes en tank til står der i brugs anvisningen så det har jeg købt og en termovar ventil jeg har sat det til efter tegningen men den viser kun til tanken hvad så videre fra tanken til huset jeg har prøvet flere måder men syntes ikke det virker rigtigt for fyret skal først varme 1000 l vand op før der kommer varme på huset så når man kommer ned om morgen og fyret er gået ud skal det først varme tanken op det tager ca 3 timer jeg har også et olie fyr der skal koples med ind i systemet men hvor for det skal jeg kunne koble fra når jeg køre på brænde og koble ind når jeg ikke er hjemme
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
prøv søge lidt på akku-tank her http://pillefyr.iphorum.com/ emnet har flere gange være berørt, jeg mener der ligger en tegning af en sådan installation

Med venlig hilsen

Fladder
Hej

Hvis ikke Fladders råd hjælper, vil jeg bestemt mene at du bør kunne få kvalificerede råd der, hvor du har købt dine stumper. Og så dog må jeg alligevel sige at du skal være mere end skæptisk, jeg har netop været øvelsen igennem med en kedelshunt og spurgte i den anledning på flere af de forskellige ventiler og fik mange svar som efterfølgende viste sig at være helt forkerte. Det som hjalp mig i sidste ende var systematisk at efterprøve alle oplysningen gennem de forskellige producenters hjemmesider. Nogen af dem var faktisk ret gode med diagrammer over forskellige opstillinger. Var det i øvrigt denne fætter du har købt? http://www.biovarme.dk/termovar.asp Der står da ret detaljeret hvordan det skal kobles sammen. I øvrigt er bossen ved biovarme vist ingeniør og ved faktisk, hvad der er han sælger. Måske en opringning værd? Held og lykke.

mvh Anders
nej det er en anden udgave min har ikke pumpen ind bygget i ventilen den sidder lige efter på røret der går til bunden af fyret og ja jeg har fult de diagrammer der fulte med så jeg mener at det er samlet rigtigt fram til akumuleringstanken men det virker som om at den pumpe der sidder på fram løbet til huset bare trækker koldt vand fra tanken indtil den er vamet op og det tager sin tid ca 3 timer fyret er med røggas forbrænding det vil sige at det kan ikke fyre over om natten eller er det mig der gør det forkert det vil sige at går jeg i seng kl 23 og står op kl 7 har det brugt al varmen i tanken og så skal fyret starte helt for fra med at varme hele anlæget op og det krever at man fyre ret kraftigt i ca3 timer og slukker pumpen ind til huset så det kun skal varme på tanken når den er varm kan jeg tænde for pumpen ind til huset
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis