afslutning ved vindskede

Hej,

Jeg skal til at lægge et tag på mit nye sommerhus, som er et typisk A-hus. Der skal blåsort eternit på, og jeg er nu i tvivl om hvilken afslutning ved vindskeden der er pænest og billigst. Nu er der blot lagt et bræt oven på henholdsvis vindskedens top og tagpladerne. Jeg synes det ser lidt klodset ud... Er der nogen der har en god idé? Jeg ved at der findes mange måder at afslutte en vindskede på, men der må være nogen løsninger, der er bedre end andre?

Katjarolleyes
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Katja.
Nå så det blev til eternit ? tjah !
Du kan få sådan nogle aluminiums vindskeder til at afslutte med, men jeg syntes netop at de vindskeder af træ høre sig til på sådan et A hus, ihvertfald hvis dine gavle i huset er af træ. Så vil det bryde stilen at bruge andet end træ.

V.h. Håndværkeren
Hej

Carsten Weye's forslag er den gode gamle, som både er billig, og ser fornuftig ud.

Hvis du anvender et trykimprægneret brædt/brædder som vindskede, vil du sikkert have en konstruktion, der holder din tid ud.

Go' arbejdslyst smile
Hej Håndværkeren...
Ja, det blev til et eternittag. Jeg har konfereret med mange og jeg er klar over at der har været en masse problemer med eternit. Men alle de folk, der ved noget om tage, tømrer osv. har sagt, at eternit indenfor de sidste par år er blevet et godt valg. Det er billigt, og jeg synes egentlig det er pænt, selvom det ikke er super moderne, og så er konstruktionen under lavet til eternit, så det gør det jo dejligt nemt.

jeg giver dig ret i, at træ vil være pænest til huset...

Bedste hilsener Katja
Hej Carsten

det er jo en rigtig god idé du har der, det må være en enkel og pæn løsning, men så afhænger det vel, om bølgerne i pladerne lige præcis passer i målene... Hvad så hvis ikke de gør det?

Bedste hilsener katja
Hej Orla...
tak for rådet, det vil jeg gøre - altså bruge trykimprægneret træ

:-) Katja
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis