3 korrespondance kontakter i entre...

Hej Alle

Jeg har korrespondance belysning i entre, der er koblet tre gamle smalle kip kontakter på korrespondancen.

Er det muligt blot at udskifte til nye uden større problemer. Jeg har forsøgt at udskifte en af de tre, men det virker ikke. korrespondance kontakten er købt i Harald nyborg.

Der er i nuværende kip-korrespondance kontakter kun brugt to ledninger i hver, jeg formoder, det er en pol og en nul....

Nogle gode råd....
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nå, det første indlæg gik i vasken... :-(
Men, det er en kiptænding du har, og ikke en korrespondance!! De 2 ledninger er hhv. en fase og en kipledning. Du skal køre ned til onkel Harald og købe 3 1-polede afbrydere og 3 fjedre til kiptryk. Hvis ikke de har dem i Harald Dyt-Båt, kan du hente dem hos en elektriker.
Du tager de 2 ledninger ud af den nuværende afbryder, og sætter dem i den nye. Så skruer du den fast og sætter fjederen fast i tangenten (Dækslet/låget) Og trykker denne fast på afbryderen. Det der så sker, er at fasen bliver sendt i et "kip" til relæet, som så trækker og får lyset til at tænde/slukke. Håber det var nok. ellers skriver du bare igen!!

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis