Gamle korrespondance kontakter i entre'

Hej Alle

Jeg har korrespondance belysning i entre, der er koblet tre gamle smalle kip kontakter på korrespondancen.

Er det muligt blot at udskifte til nye uden større problemer. Jeg har forsøgt at udskifte en af de tre, men det virker ikke. korrespondance kontakten er købt i Harald nyborg.

Der er i nuværende kip-korrespondance kontakter kun brugt to ledninger i hver, jeg formoder, det er en pol og en nul....

Nogle gode råd....
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ahømmm..!! Skal vi først lige blive enige om at det er en kip-tænding og ikke en korrespondance-tænding vi taler om?!?confused
En Kip-tænding er billigere (og nemmere) at montere, end en korrespondance. En kip-afbryder er blot en fjederpåvirket 1-polet afbyder, der sender et signal til et Kip-relæ.
Det du skal gøre er at tage ned til Harald Dyt-Båt og købe tre enpolede afbrydere og tre fjedre til kip-tryk. Jeg kan ikke huske om de har dem hos Harald, ellers gå til en epileptriker og spørg efter nogle. Først slukker du for strømmen og derefter piller du den gamle afbryder ud. De 2 ledninger er hhv. fase og kip-ledningen. Det er i princippet ligemeget hvordan du monterer de 2 ledninger. Men hvis det skal være rigtigt, skal fasen i til højre, når du ser den bagfra. Brug et hul i hver side af kontakten. Så går det ikke galt!! Når du har skruet den fast, sætter du fjederen fast nederst i tangenten (låget/Dækslet) se på de to trekanter, de skal vende med spidsen opad. Sæt tangenten på og tryk til du ikke gider mere... :-)

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis