pillefyr

hej jeg vil høre om der er nogle der ved noget om pillefyr, vi står og skal flytte til et sted hvor der er pillefyr , den forrige ejer siger at de har brugt ca 24000 kr om året ved at fyre med det (mormorvarmt) det jeg så vil høre det er fordi her hvor vi bor har vi naturgas og bruger ca 12000 om året kan det være rigtigt at pillefyret er så meget dyreconfused

med venlig hilsen ditter2006

og på forhånd mange taksmile
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

24000 i træpiller er ret meget, det er jo 15 tons. Det burde være nok til til et dårligt isoleret 300 kvm stuehus på landet med 24 grader i alle rum.
Men vend lige tilbege med oplysninger der gøre en reel vurdering mulig, husstørrelse, kvalitet i isolering mv.

mvh Anders
Uden at vide hvor store boliger og isoleringsgrad er det sært at sige noget om

Som hovedregel skulle pillefyring stadig gerne kun koste det halve af olie/gasfyring - så det lyder voldsomt - hvis pillerne er købt leveret er det ikke umuligt at de har givet 2000 kr/ton altså svarer 24000,- til 12 tons

Så skal det være et halv-stort hus

Men prøv at kigge her http://pillefyr.iphorum.com/ der er mange vidende stokerfolk

Med venlig hilsen

Fladder
Der var du sgu hurtigere end mig Anders

Med venlig hilsen

Fladder
Har selv haft et pillefyr.. Bor i en hus på 242 m2 og det var ikke isoleret.

Jeg brugte for ca 25.000 kr piller, det var dog både fordi at huset i en stor del slet ikke var isoleret, og dernæst af dem der havde boet der før mig havde købt fyret af en stor krejler, der ikke forstod at sætte det op og lave den rigtig instilling.

Så fyret blev solgt og jeg satte fastbrændsel ind.

Men husk den korrekte indstilling er meget meget vigtigt, vores kørte bare piller ind hele tiden selvom det var varmt nok.
Hej

Det er rigtigt som Guffi siger, det er ikke alle pillefyr som er lige gode/effektive, I skal nok også kigge lidt på selve fyret.

mvh Anders
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis