Fræsning af have

Jeg skal til at anlægge en ny græsplæne, da den eksisterende er meget ujævn og fyldt med ukrudt. Jeg har fået at vide at jeg skal sprøjte med glyphosat for at slå græsset ihjel, og derefter fræse hele plænen igennem. Hvor svært er det at fræse plænen og få et godt resultat??

Kristian
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
[Indlæg slettet]
Glyphosat og Roundup er det samme.. Købes billigst i DLG ,aldrig i byggemarked.
Citat fra kgpedersen

Jeg skal til at anlægge en ny græsplæne, da den eksisterende er meget ujævn og fyldt med ukrudt. Jeg har fået at vide at jeg skal sprøjte med glyphosat for at slå græsset ihjel, og derefter fræse hele plænen igennem. Hvor svært er det at fræse plænen og få et godt resultat??

Kristian

Det eneste jeg syntes er svært, er fræseren. den kræver nogle gode muller at holde den så fræsningen er efektiv. Jeg lejer altid en selvkørende så er det problem nemlig løst. Godt gennem fræset jord skal være som en blød svamp at gå i, ellers er den ikke fræset men blot skåret i mindre stykker, som kan være sværere at rette flot til.

V.h. Håndværkeren smile
Citat fra kgpedersen

Lyder fornuftigt. Hvor lejer du sådan en fætter og hvor meget koster den?

Kristian


Hej Kristian.
Jeg kan leje en sådan i Ragebøl v/ Sønderborg for 450,00 Kr. pr. døgn excl. transport.
Men du kan låne en trailer samme sted til at klare transporten, hvis du ikke selv har en trailer.

V.h Håndværkeren smile
Er der ikke een der kan give mig en GOD forklaring på nødvendigheden af at sprøjte gift ud over et græsareal, for at så en ny plæne.
Det er bare at komme igang med at fræse plænen op (med en efterhængt fræser) - planere - så græsfrø samt kunstgødning, så plænen får noget at leve af - tromle og så er det bare at vente til græsset er ca. 8 - 10 cm. langt, før den første klipning er nødig. Plæneklipperen stilles i øverste stilling, så det kun er spidserne der bliver studset.

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Hej Birger.
Jeg kan ikke give dig en forklaring på det fænomen, jeg syntes selv det er hul i hovedet, at sprøjte en græsplane med gift hvis der skal være græsplæne igen. Jeg kunne forstå det hvis der skulle ændres til Køkkenhave men ikke til en ny græsplæne.

V.h Håndværkeren
Sprøjtning skal naturligvis ikke anvendes hvis der ikke er behov. Men er der meget ukrudt i stykket, der skal være plæne kan det være hensigtsmæssigt . Ved fræsning af et stykke med rodstængelukrudt som kvikgræs eller skvalderkål vil man få spredt ukrudtet meget og da det allerede har rod vil det gro hurtigere end græsfrøet. Så er det en "praleplæne" vil det være naturligt at sprøjte før fræsning og eventuelt også efter fræsning, når det nye ukrudsfrø, der er kommet til overfladen har spiret. Men er det et stykke baghave under frugttræerne vil det naturligvis være spild af gift at sprøjte.
Kære Lars ON

Utilstedeligt overhovedet at tage gift i betragtning, som deprimerende mange åbenbart kan finde på at gøre – og nogle, der burde retsforfølges for landsskadelig virksomhed, åbenbart både anbefaler og sælger. Men du skræmmer mig! Det er rystende at læse, at det ”vil være naturligt at sprøjte”. Der er INTET naturligt ved at sprøjte. Hele det billede, der tegner sig, når du oven i købet går så langt som at kalde det ”spild af gift”, at sprøjte under frugttræerne, er direkte forfærdende.

Jeg har lavet mange græsplæner, professionelt som privat, uden brug af en dråbe gift!

<p>Venligst<br /> <br /> <br /> Thye</p>
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis