Mercury Påhængsmotor

Hej,

Jeg har en Mercury 9.9hp Påhængsmotor fra midten af halvfemserne.
Den har sejlet fint indtil i går hvor den ligepludselig ikke tager ordenlig fat længere.

Hvis man giver gas, så går den op i max omdrejninger men den der er ingen fremdrift....

Har i nogle forslag til hvad der kunne være galt? confused

Mvh. Amatøren.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
der er da flere muligheder.
propelnavet er defekt
gearskiftet defekt
gearet defekt
drivaksel defekt
nederste ende af krumtap defekt. Rustet så meget i strålerne, at den ikke trækker drivaksel rundt.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
FrankieRK, har du en nærmere forklaring hertil?

Jeg har hørt at der sidder et led ved skruen der kunne være slidt... er det, det du hentyder til?
på nogle påhængsmotore dvs dem hvor udstødningen sidder foran der sidder der en krydspind til og trække propellen rundt er den knækket hvis du har en?

ellers er det nok evt gearet. den er galt med
Citat fra FrankieRK

på nogle påhængsmotore dvs dem hvor udstødningen sidder foran der sidder der en krydspind til og trække propellen rundt er den knækket hvis du har en?

ellers er det nok evt gearet. den er galt med

der er ikke en knækstift på en Mercuryrolleyes

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
lynæs kunne heller ikke huske om den havde... wink
Tak for svarene.

Jeg opgir... den bliver kørt til rep i dag :-)
Citat fra FrankieRK

lynæs kunne heller ikke huske om den havde... wink
.

du har ikke helt ret, jeg ved den har et gumminav, som jeg aldrig har set defekt, i den størrelse motor, derfor nævnte jeg det som propelnavet.rolleyes , og som een mulighed, af flere for defekt. Det var hurtigt Winther gav op.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
-> lynæs

Inden jeg kørte den til rep, havde jeg skruen af for at se om der skulle sidde en sikkerheds stift... det havde den ikke.
Jeg lagde dog mærke til at der sad en gumminav på skruen der var totalt mørnet og næsten væk.
Citat fra vinther

-> lynæs

Inden jeg kørte den til rep, havde jeg skruen af for at se om der skulle sidde en sikkerheds stift... det havde den ikke.
Jeg lagde dog mærke til at der sad en gumminav på skruen der var totalt mørnet og næsten væk.
.
hej igen , så er der nu andre, der kan se, at et gumminav kan mørne, og der derfor er lidt at tjekke, inden man står til søs. Så min udtalelse om, at de ikke går i stykker er altså ikke helt korrekt. Måske var gummiet bedre i gamle dage.rolleyes

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis