Købe stål - private

Hej.
Hvor kan man købe stål som privatperson?
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Og jeg glemte lige at tilføje at det skal kunnes bestilles over internettet, da det er lidt svært at hente noget stål 100 km væk på en cykel.

Og så skal det selvfølgelig være så billigst som muligt.
Gå til din lokale smedemester, lad ham bestille til levering hos dig
Hans rabat opvejer sansynligvis den fortjeneste han vil have for ulejligheden

Med mindre det er et meget lille kvantum er stål som hovedregel , frit leveret

Med venlig hilsen

Fladder
Hvad skal det bruges til?

Hvis det er til smedning er det billigste skrotpladsen.
ebi.dk sælger jern og smedestål til private. Post danmark kan klare forsendelsen.

Mvh Thomas

Kan man finde priser på stål nogen steder?
Jeg spurgte et firma om en pris på 6 m rør, 140 kroner, men jeg vil også gerne vide hvad en plade koster og det er jo ikke de samme priser alle steder.

Jeg fandt en hjemmeside hvor de solgte stål til firmaer, man skulle betale 200 for at få det leveret :/ Ellers skulle jeg bestille over 1000 kr og så var det frit.

Det skal bruges til at bygge en lille bil med, lidt mindre end en almindelig bil regner jeg med.

www.ebi.dk står der "UGYLDIG - ny hjemmeside under udarbejdelse"? Så man kan ikke bestille hos dem eller hvordan skal det forstås?
Under Bestil står der man skal indtaste firmanavn?
Der står heller ikke priser på ebi, lidt irriterende..
Smedemester, skrotpladsen og ebi - tre valgmuligheder, hmm.. Men skal have nogen priser for det kan jo være meget forskelligt.
F.eks. hos skrotpladsen skal man vel også selv ud og skære det af fra en bil?
Prøv at ringe til EBI og forklar hvad det skal bruges til, så kan de nok finde en pris, men der er stadig forsendelsen.
Smedestål kan ikke bruges da det er blødt før hærtningen.

På en skrotplads kan du være heldig at finde firkant profiler der kan bruges til en lille bil. Der er også mange andre stumper som du kan bruge.

Man skal være tosset for at lave sin egen "bil".
Håber jeg snart får tid til at bygge vidre på min have gocart MKll.wink

Mvh Thomas

Annonce
Nå ja, forsendelsen.. Hvor meget vil du tro den bliver på i kg(eller kr) for 6 meter rør og en 1x1 meter plade?
Tror jeg vil prøve på en skrotplads på et tidspunkt, firkant profiler skal jeg nemlig bruge ca. 4 meter af.
Men det koster vel selvfølgelig?, hvor meget er en rimelig pris for 4 meter firkant profiler?
Hos sanistaal.dk koster det 140 kr for 6 meter rør, så det skal jo hverfald ikke være over 140..
30-70 kroner, er det ikke en rimelig pris? Eller er jeg i et helt forkert prisniveau..?

Hehe.. Jeg er også tosset wink

Har du en email? Vil gerne høre mere om din gocart og se billeder af den.
Hvis du vil have de str. du taler om - 4 meter og 1x1 meter plade - bliver du nødt til enten at handle hos en smed eller på skrotpladsen
1 lgd. jern er min. 6 meter
mindste pladeformat er 1 x 2 meter

med hensyn til priser er det lidt svært at gætte uden flere oplysninger

4-kantet rør og plade fåes i temmelig mange dimensioner og godstykkelser rolleyes
rør handles i kr pr. meter- alt andet jern i kilopris

Denne kilopris er iøvrigt steget 100 % på et par år

Med venlig hilsen

Fladder
Jeg har købt plade hos min lokale mekkenikker (automester) engang - så hvis du har et lille værksted i nærheden kunne du prøve der.

Sniffer  
Svar på email fra ebi.dk:
"Jeg må skuffe dig med, at vi hverken gør i rør eller plader, hvorfor vi ikke kan hjælpe dig."
Det forstår jeg ikke helt, for på deres hjemmesider er da hverfald rør - http://www.ebi.dk/KSBS/Data/Roer42CrMo4.htm ?

Det behøver ikke være lige de størrelser, det var bare et gæt på hvor store de er. Man kan jo altid skære det ud så det passer.
Så en plade koster sandsynligvis en massse penge, f.eks. 500 kr? :/
Tror jeg vil prøve på skrotpladsen på et tidspunkt og se hvor billigt det er.

Sniffer: Hvor meget betalte du for den plade og var den 1x2 meter eller større?
Hvis du løfter sløret for dimensionerne skal jeg gerne oplyse listeprisernewink

Med venlig hilsen

Fladder
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis