Varme i garage

Jeg er netop blevet færdig med alt lave grovkøkken i en del af min garage. Vi har således også installeret vaskemaskine der, og vil fremover også tørre tøj der om vinteren. Det kræver selvfølgelig at jeg installere noget varme. Er der nogen der kan anbefalde noget/har gode erfaringer på det område. Har kigget på div. varmepumper, som også kan affugte. Går udfra det er nødvendigt når man tørre tøj. Samtidig vil jeg nu heller ikke ofre de store summer, så er varmepumper fra diverse byggemarkeder i 3000 kr klassen ok ? Eller kan jeg bare nøjes med et varmepanel. Den del af garagen jeg har ombygget er cirka 15 m2, med muret bagende, resten er af træ som er isoleret lidt. Så der er naturligvis ikke særlig varmt om vinteren. Jeg forestiller mig at der kunne være en eller anden timerfunktion på som automatisk slukkede.

Er der nogle der har nogle anbefaling ? På forhånd tak.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville selv foretrække en varmepumpe frem for et elpanel, jeg ved godt at de reklamerer med en gevindst på op til 65% i forhold til et almindeligt varmepanel, kun hvis du bruger den til opvarmning er besparelsen der hen ad, bruger du den også som køleapparat om sommeren er besparelsen væk.
Men nu skriver du at du max vil ofre omkring 3000,00 Kr. på sagen, aligevel vil jeg anbefale dig lige at gå en tand længere op og købe en lidt større.
Den vil sagtens kunne spare rigtigt mange penge på el regningen da den vil køre i kortere tid ad gangen.

V.h Håndværkeren
Vi har været igennem det med pris og kvalitet mange gange her på LDS. Det er ikke fordi jeg vil sælge dig lige netop mit dyre produkt at jeg er lidt imod de billige varmepumper!!
MEN, jeg er kølemontør i det daglige, og jeg har været ude for at reparere nogle af de der helt billige varmepumper. De er simpelthen lavet for billigt! Jeg siger ikke at alle er elendige, for det er de ikke. Jeg vil blot gøre dig opmærksom på at du til vinter kan få problemer med at den iser til i yderdelen. Dette er fordi afrimningsfunktionen er for ringe. Det de skriver med "vinter-kit" er såmænd bare et varmekabel der bliver lagt rundt om kompressoren for at den ikke skal bøvle med kold, tyk olie når det er koldt. Det har de fleste i forvejen, så det er bare for at gøre lidt ekstra salgsreklame

Der er mange der har købt de billige, og der er mange der er glade for dem. Og hvis det "kun" er til at varme din garage op, bliver du sikkert også glad for en billig en.

Uden at være en firmaluder vil jeg give et link til vores hjemmeside. Der kan du læse hvad du skal være opmærksom på, før du køber.
http://www.vestjydsk-koleteknik.dk/?ID=145&pID=140

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis