Finishing af reperaret betontrappe

Hej Alle,

Jeg har reperaret min gamle betontrappe ved at hakke al den løse beton væk og støbe med ny beton (incl betonklæber). Så vidt så godt. Nu står jeg med en trappe som er "uens" i overfladen. Det er tydeligt hvor der er ny og gammel beton.

Jeg er ikke vild med fliser, så jeg forestiller mig at pudse overfladen så hele trappen ser ny ud.

- Er der nogle gode forslag/råd til hvad jeg skal benytte til dette? Bemærk at det er en udendørs trappe.

- Hvor tykt skal laget være for at det holder?

- Hvad gør jeg der hvor trappens overflade møder underkanten af hoveddørens karm? Det pudsede lag vil være højere end træets underkant. Skal jeg bare lave en silicone fuge?

De bedste hilsener,

Steen
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dobbelt arb. du har gang i der S.

Men er jo for sent nu

Vil sige du skal have min 8mm. på, helst 10mm smør evt. trappen ind i fliseklæb inden du pudser eller som minimum kaste den ud (cement mørtel meget tyndt der kastes på i et tyndt lag for at give en rug overflade dit pudslag kan hænge i, lavet af vasket grus og cememt 1/3) da det 100% vil revne eller skalle af og hvis du gør det i denne varme skal du dække trappen af med plastik så det ikke tørre for hurtigt når det er pudset..

Har du evt. nogle billeder ?

Håber jeg har forstået ditr spørgesmål rigtigt ellers kom igen..

Mvh. Mureren

Et godt forarbejde, samt ordentligt og rengjort værktøj er alt.

Husk: Man kan lige så godt gøre det rigtigt første gang.

Mvh. Mureren wink
Citat fra jens-peter

Man kan købet produkt (som jeg ikke kan huske navnet på )som man svummer op på betonen så den får samme farve.



Nogen der kender mere til produktet...?


Jan
Mon ikke der er tale om tyndpuds?

http://www.mur-tag.dk/muc/udfoerelse/tyndpuds.obeh.htm

Personligt skal jeg igang med en gammel trappe af samme beskaffenhed som ovenstående. Her var planen at reparere og derefter tyndpudse lodrette flader og lægge klinker på vandrette flader.

Det kunne nu alligevel være sjovt at høre nogle flere forslag...

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis