MC med diesel motor ?

Er der blandt jer her på "kanalen" kendskab til MC'ere med diesel motor, og om hvordan sådan en diesel motor er at bruge på en MC ?

Thomas
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Sputnik

Er der blandt jer her på "kanalen" kendskab til MC'ere med diesel motor, og om hvordan sådan en diesel motor er at bruge på en MC ?

Hej Sputnik.

MZ laves med Dieselmotor af et par brødre i Tyskland, og vist nok også i England bliver der experimenteret.

Og så ved jeg at den Indisk fremstillede Royal Einfeld (de laver den på licens)
Også producerer en model med dieselmoter eller snarere to modeller. Den ene har betegnelsen Taurus, den køre 100 Km. på en liter diesel og har en topfart på 100 Kmt.
Så er der en lidt mindre model der klare hele 110 Km. pr. l. og en topfart på 80 Kmt.
Prøv at gå ind på deres side via Google, så får du mere at vide, et af problemerne med at få dem godkendt i DK. er at bremsen sidder i venstre side, det må den ikke ifølge nogle "Røvhuller" indde i Danmarks største ZOO.

V.h Håndværkeren smile
Citat fra Håndværkeren

MZ laves med Dieselmotor af et par brødre i Tyskland, og vist nok også i England bliver der experimenteret.

I USA bruger militæret en Kawasaki M1030 M1 Diesel-MC, og den er faktisk rimelig rå. Men jeg ved ikke hvordan import reglerne er, hvis man nu var så "heldig" at skulle falde over en sådan maskine på f.eks. Ebay.com, og om den vil kunne inregistreres ?

Her er et link :

http://kortlink.dk/2v6b

It is intended for the British and US military and for NATO. The 580cc diesel engine boasts a 50% improvement in fuel consumption over petrol-engined equivalents, lower emissions, and better cross-country utility. It gets 120 miles per gallon, the engine develops 33ft/lb of torque and the bike has a top speed of 85 mph.

Se også :

http://kortlink.dk/2v6c

http://kortlink.dk/2v6d

Thomas
Det ser ret spændende ud Sputnik, den største fordel må være brændstof forbruget, tænk hvis jeg bare kunne kører 50 60 KM. pr. liter ! nu kører jeg max 12 Km.
Citat fra Håndværkeren

Det ser ret spændende ud Sputnik, den største fordel må være brændstof forbruget, tænk hvis jeg bare kunne kører 50 60 KM. pr. liter ! nu kører jeg max 12 Km.

Det er netop dé tanker som jeg har gjort mig, men der er må være et-eller-andet som gør at vi ikke ser MC'ere med Diesel motor i DK - kan det være de forpulede afgifter i DK ?? Ellers kan jeg næsten kun se fordele med diesel. Tænk også hvilke perspektiver som der ligger med en dieselmotor hvis-og/eller-når der kommer gang i de alternative drivmidler som f.eks. raps...

Er det hos Told & Skat at man kan få info om import af en MC med dieselmotor - eller ?

Thomas
Annonce
Jeg vil tro at de ved lidt om det,men nok ikke meget.
Jeg har faktisk været ude for at indregistrere en Honda CX 500, og da jeg fik beviset fra politiet stod der: drivmiddel Diesel. Jeg gik selvfølgelig på stationen for at høre hvad det nu lige var de havde gang i. Ja det var en beklagelig fejltagelse, de havde faktisk aldrig hørt om en MC med diesel motor det kunne jeg så fortælle dem at det fandtes.
Så det er nok begrænset hvor meget etaten overhovedet ved om den slags køretøjer.
Og med alle de nye synshaller der er dukket op vil jeg tro at forviringen er total.

V.h Håndværkeren
Citat fra Sputnik

Er der blandt jer her på "kanalen" kendskab til MC'ere med diesel motor, og om hvordan sådan en diesel motor er at bruge på en MC ?


Hej Thomas..

Prøv checke dette link... lidt sjovt..

http://journeytoforever.org/biodiesel_bikes.html

Mvh jan J
Hej Jan.
Du er en dag bag efter med det link HÆ HÆ ! Nærmest som Komunalt EDB system = en dag bagefter

V.h Jørgen
Citat fra Håndværkeren

Hej Jan.
Du er en dag bag efter med det link HÆ HÆ ! Nærmest som Komunalt EDB system = en dag bagefter

V.h Jørgen


Hej Jørgen..

Havde ikke set efter... sorry
Til gengæld en link der kan "tåles" at se 2 gange ;-)

Mvh jan J
Grunden til den ringe udbredelse af dieselcykler er vel en kombination af at der ikke findes ret mange højtydende små diesel motorer og det at de vejer relativt meget. De fleste små diesel motorer er jo motorer beregnet for entrepenør maskiner og der er her nok tænkt meget mere på den dårlige forhold de udsættes for og langt mindre på dere vægt. Mere på holdbarhed end høj ydelse.

Men hvorfor ikke importere en... den gamle russer, nu med diesel, bør kunne importeres og indregistrere også her i DK.

Hvem bliver den første i DK???

MVH Njord
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis