gammelt lak af trappen?

nogen forslag til hvordan man selv kan få det tykke gamle lak af sin trappe.....
har hørt at man kan få noget at smørre på.

:-)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa

Ja da !!!
du køber en skraber med ekstra klinger af god kvalitet og væbner dig med tålmodighed, hårdt arbejde, og en weekends tid, og så er det som nyt. :p rolleyes Slibning duer ikke da lakken som regel sætter sig fast i papiret. Kemikalier til dette er ikke så smart indendørs.

Hilsen Kewin

 

Assumptions is the mother of all major fuck-ups !!!

Hvis tapet klister og kausisk soda betegnes som kemikalier ja så skal du ikke bruge det, men ellers så er det det man kan bruge, dæk det med husholdningsfolie, lad det stå i 24 timer.

Men hvis den lak du taler om er brun fernis, så er der laaaaaaaaang vej igen.

Specielt hvis der er små huller ned i træet efter sten, så står du der med et prikket gulv.

Jeg købte et par billige elhøvle til mit lille gangareal, de spruttede og væste men kom igennem. På selve trappen brugte jeg gulvspartelmasse fra Jem Og Fix. I denne lagde jeg nye plader, af en type der ligner plankegulv, 4 mm. fyr, 14 mm. tykke ialt. Med en forkant af bred rundet liste ser det skide godt ud.
Det var dyrt, de der planke ting kostede 400 kr. pr. m2.

Min trappe var rund i trinene, så jeg valgte den nye belægning.

PS. prøv søgefunktionen, der er andre der har været på den.

bla. www.allegade55.dk

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
vil nu nok sige at den med elhøvlen er jeg ikke helt til. Startede også på det i min lille gang fordi gulvet var meget medtaget, men der kom store høvlespor som var sværre at slibe væk. Så gik over til megagrovkornet sandpapir på en rigtig god exentersliber. Det var sagen.
mvh jan
Det dur ikke med sandpapir hvis det er fernis, det brænder fast hele tiden. Når man høvler gulve smører man gulvet med eks. lampeolie for at det ikke skal brænde fast i den der korn 16 som man starter med. Men lad os nu se om det overhovedet er fernis, det sparsomme indlæg har intet fortalt.

mvh

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis