Bulet Betongulv

Hej ... jeg er igang med at renovere et enkelt rum i vores hus der stammer fra slutningen af 60'erne. Gulvet er i det enkelte rum, i modsætning til resten af huset, ret bulet, ujævnt ... det er også meget groft i overfladen.

Mit ønske er at lægge et rimeligt kraftigt gulvtæppe på, men bulerne og hullerne vil tydeligt kunne mærkes....

så mit spørgsmål lyder, hvad er den bedste metode til rette rette gulvet op igen

Jeg har meget lidt højde at gøre med, så et eventuelt spartellag må ikke komme over ca. 1,5mm...
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan jo bedst selv vurdere om de 1,5 mm er nok, hvis du hælder en selv-nivellerende spartelmasse på.. ellers må du igang med betonhøvlen og fjerne bulerne. Sådan en fætter kan du leje hist og her - men du skal nok regne med at det larmer/støver en del.

..Søren
okay - tak ... det vil jeg prøve at se på når hele gulvet bliver blotlagt ... kan være jeg kan gøre det med sådan et maskineri smile
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvis du får høvlet de værste opadvendte knaster ag kan det være at der er plads nok til at klare resten med gulvspartel.

Hvis det bare er nogle få knaster kan det i princippet gøres med en hård mejsel og en hammer . Husk støvmaske øjenbeskytter og høreværn.
God fornøjelse.
Det er interessant arbejde medens kameraterne keder sig med bajer , tøser og rockmusik til festival.
hehe ... ja vildt interessant ...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også