Stor sten!

Jeg har en stor sten, som ligger ude i min nye indkørsel. Den skal hakkes ned, ca 10 cm, da den er for stor at fjerne! Hvordan gør man bedst det? Evt. en trykluftshammer el. lign?
mvh
Nocom

Mvh
Nocom
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske vil en stenhugger gerne hente den

 

Brug en 230 mm Vinkelsliber med diamantskær. SKær på kryds og tværs i stenen med ca 5 cm mellemrum. Derefter kan "stenfelterne" slås af med en hammer og mejsel.
Herligt at læse hvad du henviser til - man lærer noget hele tiden. Og hvor er det da smuk den sten, og tænke sig så gammel.

Læste en bog af Johannes Møllehave om Roskilde Fjord. Han gik som knægt med en ven på en mark der fandt en sten, som vennen synes om, og så kom bondemanden løbende og råbte, at det var hans sten, og vennen stoppede og sagde: "Er det din? Jeg troede den var 2 mill. år gammel."

Jeg forstod selv for første gang, hvad det vil sige hvor dum kan man være. Stenene er mill. år gamle og jeg tror jeg ejer dem.

Ikke for at genere men, selv katte forstår vist ikke vores forståelse for ejendomsrettigheder, da de selv hører til dem fra langt tid før os.

Og når vi så er ved det - en bænkebidder - tænke sig, det dyr er både til vand og land. Det regnes for et af de første dyr, og det har både lunger og gæller, så om det er under eller over vand er ligegyldigt.

Så måske skulle vi tage og studere katte, bænkebiddere osv. og så trække piben ind, for vi har kun levet 5 min. i forhold til mange af de andre. Læs i øvrigt på http://da.wikipedia.org/wiki/Forside - det mest fantastiske "for alle" leksikon, og tro mig, I glemmer alt om LDS for en stund. Der er noget at gå på opdagelse efter.

Mvh. JørgenE
Annonce
Nu er det jo LDS, så den med vinkelsliberen syntes jeg lyder god. Sikkert den billigste og nemmeste metode at styre omfanget af.

Husk sikkerhedsbrillerne. Også på barnet der står ved siden af og kigger cool

Kun døde fisk flyder med strømmen rolleyes

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis