Desværre gav jeg mig i kast med at lægge gulv selv!

Hej Alle

I August 2005 var jeg så heldig at få råd til min egen lejlighed samt råd til at renovere den (den trængte gevaldigt). Mit problem er opstået efter jeg har lagt et nyt gulv i køkkenet. Der er et sted hvor gulvet ligesom svajer eller gynger når man træder på det.

Hvad kan jeg gøre ved dette? skal hele gulvet af og nyt skal ligges?

al hjælp er meget påskønnet da min viden herom er ret så begrænset! smile
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det "kun" er en opklodsning af en strø som er røget kan du bore en dyvel ned gennem gulvbelægning og strø. Husk at lime den godt fast i strøen og gulvbrættet. Du kan også købe en special skrue til at erstatte dyvelen med. (Jeg kan ikke huske navnet på skruen, men enhver veludstyret tømmerhandel kender den). Derved er det nemmere at justere gulvet. Alt dette forudsætter at der er fast gulv under dine strøer.

Hvis det ikke er tilfædet bliver du nødt til at bryde gulvet op, da det muligvis er en stø, som er brækket.

Mvh.
bodker

Citat fra conqueror

Det vil hjælpe at vide, hvad det er for et gulv der er lagt. Et helt nyt plankegulv i stedet for det gamle, eller er det fx et laminatgulv ovenpå det eksisterende?

/Jan


I det oprindelige køkken var der laminat gulv. Det hev vi op og nedenunder den mdf plade det var lagt på var der sand. Vi lagde så en ny mdf plade, og oven på den lagde vi så noget pergo ligende gulv. Håber det hjælper, for som sagt er jeg ikke prof.

PFT

Martin
Der er ikke ikke nogle strø i det gulv... vi har lagt det oven på sådanne nogle grønne pap ligende plader. kan det passe det er et svømmende gulv?

Martin
det lyder da i hvert fald som et svømmende gulv smile

Umiddelbart tror jeg der kan være to ting i vejen.

1. du har ikke overholdt afstanden til vægge osv så gulvet har plads til at udvide sig

2. dit pladegulv er ikke plant hvorfor du får problemer med at gulvet giver sig nogle steder.

Sidstnævnte har jeg selv oplevet i en lejlighed jeg lejede for et par år siden. Tømreren der havde lagt gulvet måtte erkende at det var noget skidt og blev nødt til at lægge det om....problemet var bare at det heller ikke blev gjort rigtigt der

hvis rummet ikke er for stort ville jeg overveje at lægge gulvet om. Smid en retskinne på gulvet og find ud af hvor problemet er og så løs det. God arbejdslyst
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis