Fjernelse af granulat i etageadskillelse

Hej,

Jeg er ved at renovere 1.sal på mit gamle hus og skal i samme forbindelse have fjernet den rockwool granulat der ligge i etageadskillelsen (på et tidspunkt er denne blevet efterisoleret ved at blæse granulat ind).

Kende nogen til et firma der kan suge sådan noget ud, og bortskaffe det ??
Gulvet oven på bjælker er fjernet, så det er lige til at gå til.

Jeg kan selvfølgelig selv gøre det, men det drejer sig om ca. 30m3 og det bliver alligevel til en del affaldssække a' 100liter.

Hvis prisen ikke er horribel kunne jeg godt forestille mig at betale nogen for at gøre det!
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Staun.
Jeg ved ikke hvad prisen er, men 30 m3 i små affaldsposer.......

Har du overvejet at ringe til en lokal Maskinstation, f.eks. Sørup Maskinstation?
Jeg tror, de har en transportabel Kongskilde suge/tryk blæser, som man normalt bruger til at flytte korn med. Du kan så få granulattet blæst op i en vogn, eller blæst hen, hvor du senere kan håndtere det.

Mvh.
bodker

Hej bodker,

Jeg var selv på udkik efter et nedbrydningsfirma eller lign., men din løsning er umiddelbart meget brugbar - såfremt de har en og vil lade den blive brugt til bygge affald.

Og ja, 30m3 i poser ville være et mareridt...

Tak...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hmmm....

Bare til orientering. En suge/tryk blæser vil ikke kunne bruges da rockwool granulat er for let en maskinen derved vil stoppe til (efter eksperters udsagn)

Istedet kan man ved NKI leje en tør/mammut-sugningsmaskine (a'la en forvokset slamsuger til tørmaterialer) til den ringe pris a' 1200 kr/time (+moms). Vi regner med 7 timer + borstskaffelse, depotafgift - så ca. 12000 kr alt i alt.

Det er squ' dejligt at bygge :-/
Bare en strøtanke - hvad med at leje en løvsuger og så alligevel bruge 'sort sæk' modellen?
Hvsi du vil genanvende dit granulat giver de sorte sorte sække dig mulighed for at gemme granulatet og sækkene fås jo nærmest for ingenting!
De fylder jo selvfølgelig noget så'n 30m3, men det kunne jo også være at du kunne sælge skidtet, hvis du ikke vil genanvende!
Tjaa - 30m3 i 100 liters sække giver 300 sække, det er en del. Og så regner jeg ikke engang med at jeg sandsynligvis ikke vil kunne komprimere det ned til den rumfylde det har idag (hvor det jo har ligget på loftet i 20-30 år).
Desuden skal det bare til deponering, da det er fyldt med skidt og lort.
Mine lunger vil sikkert takke mig for den dyre løsning :-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
hej

du må kunne skaffe andre og større sække en sorte affaldssække! Men du skal nok have fat i et firma, der bruger sådan nogen til dagligt, hos hvem du kan charme dig til nogen. Producenterne sælger sjældent til private. Omend ikke andet så kan hætter til at pakke europaller bruges og der kan være betydeligt mere end 100 liter i, og sækkene er meget stærkere.
Jeg har selv kapret nogle kæmpe sække på arbejde jeg både bruger til afdækning ved maling m.m., men også hvis jeg skal have samlet en masse affald der fylder, men ikke vejer.

mvh jan
Sidder lige og overvejer, hvorfor du vil fjerne det????

Mvh.

Jan R.
Der er flere årsager:
1. Alt træværk i etageadskillelse og op skal sprøjtes for insektangreb (gammelt borebilleangreb)
2. Jeg skal have forstærket diverse bjælker og lagt nye remme til ny spærkonstruktion.
3. Jeg gider ikke gå og rode rundt i det i et halvt år før at jeg ligger gulv igen.
Nå - jeg valgte den dyre løsning (og det skulle jo også gøres inden frosten sætter ind)
Men pengene er givet godt ud - den er meget effektiv sådan en tørsuger!!
Vi var ca. 5 timer om at suge det op og køre væk. Det kunne klares i to omgange (der kan være 10m3 i vognen, så den komprimerer godt)
Alt i alt en god oplevelse som kan anbefales andre (hvis de vil bruge pengene på det) smile
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også