El: Dobbelt korrespondance afbryder

Jeg er ved at udskifte kontakter og afbrydere i mit hus. I gang/entre er der 2 lampesteder med hver sin korrespondance, som mødes i en dobbeltkorrespondance kontakt. Problemet er at der kun er 4 ledere til den eksisterende kontakt (fra ca. 1979), hvor den nye fra lk skal have 6 ledere. Kan man sætte en lus i for at få det til at virke? Den eksisterende installation virker fint.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra wideover

Jeg er ved at udskifte kontakter og afbrydere i mit hus. I gang/entre er der 2 lampesteder med hver sin korrespondance, som mødes i en dobbeltkorrespondance kontakt. Problemet er at der kun er 4 ledere til den eksisterende kontakt (fra ca. 1979), hvor den nye fra lk skal have 6 ledere. Kan man sætte en lus i for at få det til at virke? Den eksisterende installation virker fint.


Hejsa

Hvis du, som du beskriver, er ved at lave det hele om med kontakter m.m. kan jeg varmt anbefale dig at installere et kiprelæ istedetfor korrespondance.
Det er billigere at installere, det er nemmere at udvide med flere tændinger, og du skal kun bruge en tændledning fra hver trykkontakt.
Korrespondancetænding hører senest 80érne til .........

Kewin

 

Assumptions is the mother of all major fuck-ups !!!

Hvis din installation virker som du har beskrevet er der ikke noget i vejen for at bruge den "nye" LK kontakt med de seks klemmer. Du skal blot kun bruge de fire af dem.

Din gamle kontakt har én slutte funktion hvor den nye har to. Du kan på selve kontakten se hvilke klemmer du skal bruge.

Ang. anvendelse af korrespondancekontakter anno 2006 så er de mig bekendt vidt udbredte; det er typisk først når du kommer over to afbrydere du begynder at anvende kip-relæer.

Mvh.
Steinaa
det lyder som om din dobbelt korrespondance i virkeligheden er en krydsningsafbryder, så du har 2 korrespondance og 1 krydsningsafbryder i alt. de vil så alle tre tænde og slukke begge lampestedr - korrekt? hvis ja så kan du ikke få de 2 lampesteder til at tænde hver for sig med en dobbelt korrespondance..... brug en ny krydsningsafbryder og lev med begge lampesteder enten tændt eller slukket. alternativt skal der trækkes nye / flere ledninger...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis